BMW ще намали себестойността на автомобилите си с цели 25% през следващите три години, съобщи Милан Неделкович, член на борда на директорите и завеждащ производството, в интервю за Handelsblatt. Понижаването на производствените разходи е единият ключов момент от икономическата стратегия на компанията, а другият е повишаване на производството до поне 3 милиона автомобила годишно.
Понижаването на себестойността ще увеличи осезаемо маржа на печалба на BMW, но според д-р Неделкович няма да е за сметка на вложените материали или развойната дейност
Според Неделкович намаляването на разходите ще дойде най-вече от допълнителна дигитализация в производството, по-добра логистика и по-ефективно натоварване на заводите на компанията.
"Искаме да имаме производствен капацитет от над 3 милиона автомобила към 2030 година", обяснява Неделкович. Понастоящем капацитетът на германската група е около 2.5 милиона бройки. Основната експанзия ще е в Китай, където заводите ще бъдат разширени до годишен капацитет от 700 000 автомобила. Основен производствен център обаче ще си остане Европа, с около 1.6 милиона капацитет.
Роденият в Сърбия Неделкович, започнал в компанията като обикновен стажант през 1993, е бил управляващ директор на заводите в Лайпциг и Мюнхен, преди през 2019 да бъде избран за член на директорския борд на BMW. Пред Handelsblatt той пояснява, че големи икономии се очакват от бъдещата нова платформа, наречена "Новата класа" в чест на емблематичната моделна гама от края на 60-те. "Производството на Новата класа ще е много по-лесно, защото с нея ще намалим не само сложността на продукта, но и ще опростим производствения процес", обяснява д-р Неделкович. Благодарение на партньорството с NVIDIA в бъдеще всички производствени процеси ще бъдат дигитализирани и визуализирани.