Историята на автомобила и на автомобилния волан е дълга и съвместна, но не започва по едно и също време. Първите автомобили, като знаменития Benz Patent-Motorwagen, например, нямали добре познатия кръгъл уред, а за контрол на колелата използвали системи от лостове, ръчки и подобни.
Според историците, първият автомобилен волан, относително какъвто го познаваме, е представен през 1894 година, когато Алфред Вашрон участва в надпреварата "Париж - Руан" с модел Panhard 4, оборудван с кръгъл волан. Този принцип, заимстван до голяма степен от морските кораби от 18 век се налага, като воланът и днес е съставна част от всеки един автомобил.
Когато чуе думата "волан", човек си представя нещо с кръгла или овална форма. Естествено, в наши дни започнаха да се налагат нови тенденции, които променят малко или много познатия силует на уреда за управление на колелата. Но в крайна сметка, воланът си е волан. Или не точно - в галерията ви представяме 9 примера за доста нестандартни решения, които с право можем да наречем "преоткриване" на волана:
9 автомобила, които преоткриха волана (ГАЛЕРИЯ)
В родната Британия, Allegro се счита за един-от най лошите автомобили за всички времена. И по-конкретно, произвеждания между 1973 до 1982 година автомобил е критикуван именно заради волана си с леко квадратита форма, напомняща за кинескоп на стар телевизор. Инженерите се оправдали с осигуряването на пространство между волана и педалите. "Грешката" била фиксирана по време на развитието на модела, но именно авангардния за времето дизайн на "кормилото" е най-запомнящ се.