Редица тунинг-ателиета се занимават с доработката на автомобили Mercedes-Benz, но едно от тях – Brabus, винаги се е отличавало. Тази компания винаги е създавала най-дивите в добрия смисъл на думата проекти. Искате умопомрачителна мощност и динамика? Попадналите сте на точното място.
В Brabus са готови да се заемат както със съвременен модел на Mercedes, така и с автомобили на Smart и Maybach. А има и подразделение Classic, което работи със стари автомобили, както и Startech – за собственици на Jaguar, Land Rover и Range Rover. Като бонус компанията е готова да доработи интериора на яхта или бизнес-джет.
Историята на Brabus започна през 1977 година, като името е комбинация от фамилиите на основателите на компанията – Клаус Бракман и Бодо Бушман. Първият проект е лек тунинг на S-Class (W126), който не засяга техническата част, но скоро нещата се променят.
През 1982 година на S-Class се появава телевизор с видеоплейър, през 1984 година Brabus поставя V8 на Mercedes 190E (W201). Година по-късно ателието попада в книгата на Рекордите Гинес за намаляване на коефициента на аеродинамично съпротивление на седана W124 до 0,26.
В началото на 90-те години започва епохата на V12 двигателя на Brabus. Обемът му достига до 7,3-литра, а мощността – до 800 к.с. По-късно моторът се появява и под капака на S-Class и G-Class.
Най-яките проекти на Brabus (ГАЛЕРИЯ):
След излизането през 1996 година на суперкомби, което успява да развие 320 км/ч, мнозина очакват, че Brabus няма с какво да удиви света. Оказва се обаче, че не е точно така и през 2014 година излиза „шутинг-брейк“ с мощност 850 к.с. До този момент ателието е предлагало свои версии на Mercedes-AMG CLS 63 с мощност 584, 620 и 730 к.с.
Новият модел е с 6,0-литров (по-точно – 5912 кубически см) битурбо двигател, който ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,1 секунди. Напълно закономерно тази машина става най-бързото серийно комби на планетата.