Редица тунинг-ателиета се занимават с доработката на автомобили Mercedes-Benz, но едно от тях – Brabus, винаги се е отличавало. Тази компания винаги е създавала най-дивите в добрия смисъл на думата проекти. Искате умопомрачителна мощност и динамика? Попадналите сте на точното място.
В Brabus са готови да се заемат както със съвременен модел на Mercedes, така и с автомобили на Smart и Maybach. А има и подразделение Classic, което работи със стари автомобили, както и Startech – за собственици на Jaguar, Land Rover и Range Rover. Като бонус компанията е готова да доработи интериора на яхта или бизнес-джет.
Историята на Brabus започна през 1977 година, като името е комбинация от фамилиите на основателите на компанията – Клаус Бракман и Бодо Бушман. Първият проект е лек тунинг на S-Class (W126), който не засяга техническата част, но скоро нещата се променят.
През 1982 година на S-Class се появава телевизор с видеоплейър, през 1984 година Brabus поставя V8 на Mercedes 190E (W201). Година по-късно ателието попада в книгата на Рекордите Гинес за намаляване на коефициента на аеродинамично съпротивление на седана W124 до 0,26.
В началото на 90-те години започва епохата на V12 двигателя на Brabus. Обемът му достига до 7,3-литра, а мощността – до 800 к.с. По-късно моторът се появява и под капака на S-Class и G-Class.
Най-яките проекти на Brabus (ГАЛЕРИЯ):
Серията Rocket излиза през 2006 година, като това са най-мощните машини в гамата на Brabus. Първата е Mercedes-Benz CLS (W219) с V12 двигател с обем 6,2 литра и мощност 730 к.с. Моторът е изграден на базата на 5,5-литровия агрегат М275. Времето за ускорение от 0 до 100 км/ч отнема 3,2 секунди, а максималната скорост е близо 370 км/ч.
През 2015 година на основата на двигателя M279 със същия обем Brabus прави нов V12, който вече има 800 к.с. С него обаче тежкият Mercedes-AMG S 65 се оказва дори по-бавен от оригинала – 3,7 секунди от 0 до 100 км/ч и максимална скорост 350 км/ч.
На върха на гамата се разполага Brabus Rocket 900 One Of Ten. Както личи от името, от този модел са произведени само 10 бройки. Под доработената външност на Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ са се скрили 900 коня. Моторът обаче вече е 4,4-литров V8, като се е наложило максималният въртящ момент от 1250 Нм да бъде ограничен на 1050 Нм. Телепортацията от място до 100 км/ч отнема 3,2 секунди.