Редица тунинг-ателиета се занимават с доработката на автомобили Mercedes-Benz, но едно от тях – Brabus, винаги се е отличавало. Тази компания винаги е създавала най-дивите в добрия смисъл на думата проекти. Искате умопомрачителна мощност и динамика? Попадналите сте на точното място.
В Brabus са готови да се заемат както със съвременен модел на Mercedes, така и с автомобили на Smart и Maybach. А има и подразделение Classic, което работи със стари автомобили, както и Startech – за собственици на Jaguar, Land Rover и Range Rover. Като бонус компанията е готова да доработи интериора на яхта или бизнес-джет.
Историята на Brabus започна през 1977 година, като името е комбинация от фамилиите на основателите на компанията – Клаус Бракман и Бодо Бушман. Първият проект е лек тунинг на S-Class (W126), който не засяга техническата част, но скоро нещата се променят.
През 1982 година на S-Class се появава телевизор с видеоплейър, през 1984 година Brabus поставя V8 на Mercedes 190E (W201). Година по-късно ателието попада в книгата на Рекордите Гинес за намаляване на коефициента на аеродинамично съпротивление на седана W124 до 0,26.
В началото на 90-те години започва епохата на V12 двигателя на Brabus. Обемът му достига до 7,3-литра, а мощността – до 800 к.с. По-късно моторът се появява и под капака на S-Class и G-Class.
Най-яките проекти на Brabus (ГАЛЕРИЯ):
Малкият Smart не попада веднага в полезрението на Brabus, а едва 5 години след появата си на бял свят. Първата версия излиза през 2003 година, а най-свежата се нарича Brabus 92R и беше представена през миналия март. Тя е принципно нова за фирмата, тъй като в нейната основа е електрическият ситикар.
Мощността на мотора е увеличена от 82 до 92 к.с., което намалява времето за ускорение от 0 до 100 км/ч за 10,9 секунди. Това се осигурява негативно на пробега – той вече не е 150, а 125 км. Максималната скорост си остава непроменена – 130 км/ч.
Специалистите от Ботроп променят и външността, като добавят карбонови корпуси на огледалата, намаляват пътния просвет, слагат черни джанти и допълнителни елементи по каросерията. В салона вече има скъпа кожа и светещи прагове. Ще бъдат произведени 50 такива кабриолета, като всеки е 2 пъти по-скъп от оригинала.