Идеята за скоростна кутия с непрекъснато променливото предаване (CVT) дълго време беше свързвана предимно с мотопедите (скутерите). Това накара мнозина да я считат за решение, което е подходящо предимно за малки, леки и не много мощни автомобили. Считаше се, че тя не може да издържи на сериозни натоварвания, но това не е точно така.
Всъщност, този тип трансмисия си има своите предимства – като по-малкия разход на енергия, например. Стига, разбира се, да е конструирана както трябва, тя може да се използва и за по-големи автомобили. А това е нещо, което повече от един производител се е опитал да направи през годините. Ето и няколко примера.
Големи автомобили със скоростна кутия CVT (ГАЛЕРИЯ):
Системата, разработена от Audi, не използва метален ремък като другите устройства, а верижна връзка, опъната между две стоманени ролки. Audi A4 го използва при по-малко мощните бензинови двигатели като 1.8 TFSI и при 2,0- и 2,7-литрови дизелови двигатели, докато при Audi A6 и A8 се поставя на бензинови V6 с обем от 2,8 до 3,2 литра.
Максималната мощност е 260 к.с., като всички модели са с предно предаване. И това не е защото не CVT-кутия не може да поддържа трансмисия на четирите колела, а само защото компонентът не е подготвен за работа с фирмената система quattro.