fallback

Rimac все пак ще вземе под контрола си Bugatti

Сделката ще бъде от полза на всички замесени страни

Историята с предполагаемото преминаване на френската марка Bugatti под контрола на хърватския производител Rimac Automobili получава продължение. За това се говореше още през септември 2020 година, а сега списанието Manager Magazin разкрива нови подробности.

Планът предвижда Rimac и влизащата в концерна Volkswagen Group компания Porsche да създадат ново съвместно предприятие, в което хърватите ще имат 55%, а германците – 45%. Именно в тази структура, чиято стойност се изчислява на 5 млрд. евро, ще бъде включена и компанията Bugatti.

В момента Porsche е най-големият инвеститор в Rimac, след като през 2018 година купи 10% от акциите на компанията, а през миналата година този дял беше увеличен на 24%. Стойността на последната сделка е 65 млн. евро, като собственикът и основател на хърватския производител Мате Римац обяви, че фирмата му запазва своята независимост.

Интересът към хърватската компания се повишава непрекъснато, след като наскоро Rimac представи електрическата си хиперкола Nevera – един от най-бързите и най-мощни серийни автомобили на планетата. През следващата година хърватският производител ще излезе на борсата, като се надява, че пазарната му стойност по това време ще бъде над 5 млрд. евро.

Освен Porsche в Rimac сериозно инвестира и корейската група Hyundai Motor. Самата компания вече е пълноценен автомобилен производител, който печели от продажба на технологии. Сред клиентите на хърватите са Aston Martin, Koenigsegg и Automobili Pininfarina, чиято хиперкола Battista технически се доближава максимално до вече споменатата Nevera.

Снимки: Rimac

fallback
  • #15
    Магнаволт ( преди 2 години )
    #26 за емблемата. Хората биха давали над милион за кола, ако на нея пише Бугати. Макар че това е символ на една отминала ера. 21 век тия решетки изглеждат комично. Справка: летящото Бугати във филма Elysium
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Абе вас тесларите, да не ви бият жените и да не ви позволяват да говорите вкъщи, или са ви хващали да лъскате на снимки на Тесла и сега тази дума да ви е забранена да я споменавате. Къде в заглавието на статията видяхте да пише Тесла, та пуснахте 20 коментара за тази марка? Това вашето не е нормално, трябва да ходите да се прегледате някъде за маникалност по тази марка. Вие сигурно децата не си хвалите, както хвалите този пластмасов коф. тор. Много сте смешни и жалки, особено ако сте пълнолетни.
  • #13
    До долния ( преди 2 години )
    Ти не схващаш! Правиш ли разлика между генерация, фейслифт и моделна година? Коя генерация е Тесла Плейд?
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Само не разбрах защо даваш видео с това старо БМВ, имах предвид сегашното М3, сегашното М3 ще бие като тъпан Тесла от 2012г. А Тесла модел 2020 с 800к.с. ще направи М3 да изглежда жалко, сега започваш ли да разбираш какво имам предвид? Че нещо трудно усвояваш. Дори незнам дали осъзнаваш каква е разликата не само софтуерно, двигатели и батерия но и на ниво процесори и т.н. между модел 2012 и 2020. Това са коренно различни коли а ти ги смяташ за една и съща. Изобщо не познаваш колите на Тесла.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Не Тайкана ами БМВ М3 ако пуснат срещу Тесла от 2012г. така ще го издърпа БМВто, че шофьора на Теслата ще си помисли че е спрял.
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Tesla model S излезе 2012г. с пробег 300км. модела е обновен 2014г, след това 2015г, след това 2016, през 2017г. вече пусна 100 киловатовата батерия, 2018г. пак имаше обновявамне на софтуера, след ъпдейта през 2019г. вече достигна пробег 600км. през 2020г. излезе най-мощната Тесла със 800к.с. която Тайкана разнищи на драговете и сега от преди 10 дни излезе модела Plaid с 1020к.с. с топ спийд 320км.ч. Все едно да кажеш, че Самсунг Галакси 1 е същия модел като Галакси S21 Ultra!!
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Как да не беше обновяван модела бе ха ха ха. Ясно, няма какво да коментираме, Не само че беше обновяван ами двигателите и батериите, пробега, конските сили и софтуера нямат нищо общо с модела от 2012г. Вземи прочети малко. Това, че интериора е същия и купето същото не значи че е същата кола. Все едно да кажеш че най-новия им модел който от преди 10 дни приемат поръчки за него е модела от 2012г.!! Спри да коментираш, егати фена на Тесла, който не знае нищо за Тесла. ха ха
  • #8
    Ахмед Мерчев ( преди 2 години )
    Аз ще откупя астън мартин, ферари, ламборгини и тесла. Ще присъедния техните фабрички като филиали-сателити на централата ми в Туховища.
  • #7
    До селския? ( преди 2 години )
    Коя стара Тесла от 2012г. е по-бърза от Тайкан? Защото в Тубата е пълно с клипчета на най-мощната и бърза Тесла модел 2020г и Тайкана я смазва в драговете. Нещо май.във вашето село нета прекъсва а? Чукни тубата и гледай. А Римац както ги гледаш днес как дават 45% на Порше, след 5 години ще им продадът още 6% и Римац ще е най-новата марка на Фолксваген. Така, че не бери грижа за ВАГ, притестяввай се за любимата си Трошльота, там оправия няма, техническото изоставане е необратимо.
  • #6
    //// ( преди 2 години )
    И какво, като някой си е купил Бугати? По света има повече самобийци от колкото бугатита. Та в тоя ред на мисли, ти ще ходиш ли скачаш от високо? Щото видиш ли хората масово скачат!Това че някой си си купил бугати, не означава, че трябва му се кланям.
fallback
Последни