Тази година Toyota Land Cruiser отбеляза 70 години от лансирането си на пазара. Допълнителна тежест към важния юбилей на легендарния всъдеход стана представянето на изцяло новото поколение Land Cruiser 300, което идва с редица радикални обновления и технологични промени, но остава вярно на концепцията за способен оф-роудър с рамна конструкция.
За тези седем десетилетия, машината има доста славна история, по време на която успява да се наложи като един от най-иконичните оф-роудъри в историята. Това е и всъдеходът с може би най-голямо разпространение на света, като може да бъде открит на всеки един континент. От създаването си досега, Land Cruiser е реализирал (вече) 13 основни поколения, две моделни семейства и близо 10,4 милиона продажби (заедно с дериватите Lexus GX и LX).
Машината започва живота си след Втората световна война като един от многото деривати на легендарния Jeep Willys по онова време. За кратко дори носи и името на американската машина, но съдебни дела водят до промяната му. Оттогава насам нещата доста се променят и японския модел става истински символ на здравина и проходимост. Нека ви разходим накратко из поколенията на легендата:
Toyota Land Cruiser: кратък преглед на поколенията (ГАЛЕРИЯ)
Култовите машини от Серия 70 са наследници на Land Cruiser 40, като са машини предназначени за най-тежките условия. Предлагат се в различни варианти на колесната база и каросерията, включително и като пикапи и шаси-кабини. През 1985 година се появява малко по-комфортна „light-duty” версия, последвана от Prado през 1990. Може да се каже, че с този и следващия модел започва разделението на всъдехода на двете семейства – пълноразмерно и по-компактното Prado.