Тази година Toyota Land Cruiser отбеляза 70 години от лансирането си на пазара. Допълнителна тежест към важния юбилей на легендарния всъдеход стана представянето на изцяло новото поколение Land Cruiser 300, което идва с редица радикални обновления и технологични промени, но остава вярно на концепцията за способен оф-роудър с рамна конструкция.
За тези седем десетилетия, машината има доста славна история, по време на която успява да се наложи като един от най-иконичните оф-роудъри в историята. Това е и всъдеходът с може би най-голямо разпространение на света, като може да бъде открит на всеки един континент. От създаването си досега, Land Cruiser е реализирал (вече) 13 основни поколения, две моделни семейства и близо 10,4 милиона продажби (заедно с дериватите Lexus GX и LX).
Машината започва живота си след Втората световна война като един от многото деривати на легендарния Jeep Willys по онова време. За кратко дори носи и името на американската машина, но съдебни дела водят до промяната му. Оттогава насам нещата доста се променят и японския модел става истински символ на здравина и проходимост. Нека ви разходим накратко из поколенията на легендата:
Toyota Land Cruiser: кратък преглед на поколенията (ГАЛЕРИЯ)
Наследникът на Land Cruiser 100 също е с нова интегрирана рама, като е с подобрени характеристики, по-голяма издръжливост и по-висок комфорт. За европейския и някои други пазари, машината се продава и под името Land Cruiser V8 - от 8-цилиндровите мотори, с които е оборудван.
Извън силната промяна в дизайна, който е идентичен с този на Lexus LX 570, 200 внедрява и много иновации – 4-зонов климатик, старт бутон, ABS система за оф-роуд терени, асистент за спускане, Crawl Control (круиз-контрол за тежки терени), динамичен контрол на окачването KDSS и др.