fallback

Новият Lexus NX – сензори на волана и мотор с 280 коня

Кросоувърът за първи път смени поколенията, но запази познатия стил

След продължила дълго време рекламна кампания Lexus най-после разкри второто поколение на кросоувъра си NX. Това е първият от общо 20 нови или обновени модела, които компанията ще пусне на пазара до 2025 година.

При преминаването си на модулната платформа TNGA-K, която е в основата на Toyota RAV4 и Lexus ES, кросоувърът NX получава по-нисък център на тежестта и огромен брой нови технологии. Дизайнът не е променян радикално, тъй като първото поколение се радва на голям успех на пазара. Все пак са поставени нови фарове с интегрирани в тях L-образни светлини и променена решетка на радиатора. Задните светлини също са нови, променено е и логото.

Новостите в салона са много повече. Lexus NX получава многофункционален волан, 7-инчов екран на приборния панел, предлаган като опция 10-инчов проекционен дисплей и напълно нова информационно-развлекателна система Lexus Interface. В базовия си вариант тя е с 9,8-инчов дисплей, а като опция се предлага 14-инчов.

Комплексът разполага с вграден виртуален асистент, като може да обновява програмното си оборудване от разстояние и да запазва персоналните настройки на всеки шофьор. Той разполага и с цифров ключ, който може да се използва от 8 души. Безкабелната поддръжка на Android Auto и Apple CarPlay се предлага по желание на купувача.

Базовата версия на кросоувъра ще бъде NX 250, като тя разполага с 2,5-литров атмосферен двигател, развиващ 205 к.с. и 250 Нм. Моторът е свързан с нова 8-степенна автоматична скоростна кутия, като задвижването може да бъде предно или към четирите колела. В първия случай ускорението от 0 до 97 км/ч (60 мили) отнема 8,2 секунди, а във втория – 8,6.

Версията NX 350 е оборудвана с нов 2,4-литров турбомотор с мощност 280 к.с. и 430 Нм, свързан със същия автомат. При него ускорението от 0 до 60 мили в час е 6,8 секунди.

Най-важното попълнение в гамата на модела е NX 450h+. Това е първият зареждащ се хибрид на Lexus, като в основата му е 2,5-литров бензинов двигател. Системата е подобна на тази, която се използва при Toyota RAV4 Prime, като само на ток кросоувърът изминава до 58 км. Времето за ускорение до 97 км/ч е 6 секунди.

Lexus NX 450h+ разполага със система Predictive Efficient Drive, която е свързана с навигацията и оптимизира разхода на енергия. Тя изучава навиците на водача и така повишава ефективността при пътуване.

В семейството има още един хибрид, който е стандартен – NX 350h. Той заменя досегашния NX 300h, като съвкупната мощност на задвижващата система е увеличена с 20% - от 197 на 243 к.с. Разходът на гориво е намалял от 7,8 на 6,5 л/100 км, а времето за ускорение до 97 км/ч – от 8,7 на 7,2 секунди. Както и досега, системата Lexus Hybrid Drive използва втори електромотор за задвижване на задните колела.

Още снимки на новия Lexus NX - вижте в галерията:

Новият NX получава още последният пакет за безопасност Lexus Safety System+ 3.0, който разполага с функция за предотвратяване на сблъсък, подобрен круиз-контрол, асистент за безопасно излизане от паркинг. Кросоувърът се е обзавел с нови седалки, специално вътрешно осветление и панорамен покрив. Моделът ще се предлага и с ниво на оборудване F Sport с адаптивни амортисьори и спортен салон.

Снимки: Lexus

fallback
  • #10
    1 ( преди 2 години )
    Помня едно време, имахме автомобили със заводски ксенон. Студен беше.Нямаше проблем, с удоволствие си пътувах.Тия диоди не мога да ги трая.
  • #9
    1 ( преди 2 години )
    Как реших че диодните фарове трептят.Ами един телефон който прави видео с мн кадри в секунда. Примерно 400 кадъра в секунда(не знам какво е числото). Сложи една кола с диодно осветление. До нея сложи една с халогенно осветление. Направи един видеоклип. Диода може би ще трепти. Казвам може би, все още не съм направил този експеримент. Халогенната със сигурност няма да трепти. Със сигурност вреди на психиката диода.Едновремешните ксенони няма да има трептене.
  • #8
    Браво на индустрията ( преди 2 години )
    Има хора, програмират по цял ден на компютъра. Когато са будни гледат екран. Телефона - пак екран. Сега вече и колите са с екрани вместо стрелки. Общо взето - или гледаш екран, или спиш. Фаровете - студен и трептящ диод(капацитетите веднага ще скочат, че диодното осветление е много хубаво. Ами не е, не мога да го трая). Много ми харесва, няма що. Пък за релакс може да седнеш пред телевизора - 65 инча, и той да те облъчо с некачествена светлина, щото подсветката му е студен диод.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Повечето дежурни коментатори са тук, само очаквам оня с "кравешките кожи", ама пък той ги забелязва само при Мерцедес и БМВ
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Подобни естетически инвалиди като Швабен напълно си заслужават нещастната съдба.
  • #5
    Факт! ( преди 2 години )
    Супер грозно
  • #4
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Много добър дизайн, но някак си конвенционално заоблен на фона на уникалния оригами-дизайн на първото поколение. Все пак, най-добрият в класа на фона на безличните немски табуретки.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Класа!
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    На предницата на БМВ, скочиха и куцо и сакато, но тя си е принципно емблематична за тях, аама тази предница тука е направо плашеща!!
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Типичната азиатска п о мия.
fallback
Последни