IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Най-великите италиански двигатели в историята

Забележителни агрегати, задвижвали модели на марки като Ferrari, Fiat и Lamborghini

Италианците са изключително горди с автомобилните двигатели, произвеждани в родината им. И тази гордост съвсем не е неоснователна, тъй като разнообразието на агрегати от Апенините е наистина голямо и се предлага буквално всичко, подходящо за всякакъв тип и калибър превозни средства.


италиански двигатели


От една страна, има фантастични могъщи двигатели, създадени за спортни и състезателни коли, които са с невероятни динамични показатели. От друга пък, италианските компании са били (и са) способни да създадат ефективни малки агрегати, произвеждащи точно толкова мощност, колкото е нужна на даден автомобил.

И в двата случая, италианските мотори почти винаги са създадени с много усет и често са били изключително напредничави за времето си. В галерията по-долу са събрани 20 от най-вдъхновяващите италиански двигатели, според специалистите от Autocar:

Най-великите италиански двигатели, създавани до момента (ГАЛЕРИЯ)

0 от 500
  • #8
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    А V6 двигателя на Алфа Ромео на Бусо?
  • #7
    7 rate up comment 0 rate down comment
    SF ( преди 1 месец )
    Посетих музея на Ферари и много ама много впечатлен. Толкова различни двигатели, кутии.,че едва ли не за всяка една кола са проектирали различен двигател. Останах очарован от италианската инженерна мисъл и въображение.
  • #6
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Почти ( преди 1 месец )
    Имах такова Фиат-че с два цилиндъра, не става. Хубав е 1.1 само, другите имат проблем с лагерите на коляновия вал. Иначе 1.9 JTD е железен.!
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Кефи ме, как в миналото, когато уж са били по-бедни и по-незнаещи от сега, са правели всякакви видове двигатели :-) Кой сега ще пусне V4 или 1.5 V12 ?!? Толкова по-скъпи от R4 или 2.0Т R4. Намаляването на разходи доведе до това да има 2.0 R4, 3.0R6 и 4.0V8 - еднакъв обем на цилиндри - всичко друго е екзотика. V12 май са на изчезване, скоро и V8...
  • #4
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Фен ( преди 1 месец )
    Поздравления за статията. Стъпка в правилната посока. Че ни беше писнало от преводи от "За рулем".
  • #3
    27 rate up comment 0 rate down comment
    Гошко ( преди 1 месец )
    Как може да не добавите двигателя, който промени цялото дизелово автомобилостроене...?1.9 JTD 8v и подобрената му версия със 16v
  • #2
    32 rate up comment 0 rate down comment
    batmiti ( преди 1 месец )
    Бих добавил 1.9 jtd , дефакто първия мотор със системата комън рейл . Използван в различни вариации от много марки и модели, и даващ тласък на модерните дизели.Мотора от Ланча Делта Интеграле е също много добър . С него Ланча печелят многократно WRC шампионата.Мотора на Бусо също липсва. Освен , че добър мотор ,е смятан за един от най-красивите.
  • #1
    23 rate up comment 0 rate down comment
    //// ( преди 1 месец )
    Пропуснали сте двигателя на Lancia S4, който комбинира компресор и турбина. Един доста успешен двигател, печелил много състезания!