Животът постоянно ускорява темпо в последните десетилетия - включително и при двигателите с вътрешно горене. Навремето цилиндрите и буталата бяха едни от най-издръжливите компоненти - често се случваше автомобилът да ръждяса и да се разпадне, преди двигателят да откаже.
При старите агрегати с хода на времето стените на цилиндрите се оглаждаха и ставаха огледални, полите на буталата постепенно губеха слоеве метал и изтъняваха, а в горната част на цилиндъра бавно се образуваше "стъпалце" в зоната, където спира горният компресионен пръстен. Всичко това бе постепенен, доста бавен процес.
Съвременните двигатели обаче често приключват живота си по друг начин: при тях се образуват надирания. Това е доста по-бърза смърт. Нека видим какво я причинява, и пет добри съвета от експертите на ZR как да я избегнете.
Надиранията: причини и 5 начина да ги избегнем (ГАЛЕРИЯ):
Те са резултат от триенето между повърхностите в цилиндъра, ако те работят без необходимото разстояние помежду си. Липсата на разстояние между буталото и цилиндровата стена означава, че смазването се прекратява. Микронеравностите в метала се трият, остъргват и допълнително повишват температурата. Високата температура разширява буталото и надиранията се увеличават. Това може да продължи до пълното заклинване на буталото. Крайният резултат са унищожени бутало, мотовилка и цилиндров блок, и може би даже колянов вал. Двигателят ви е покойник.