fallback

Skoda разкри топ-версията на електрическия си SUV

Enyaq Sportline iV 80x развива 261 к.с. и изминава 500 км

Чешкият производител Skoda разкри най-мощната версия на изцяло електрическия си SUV. Тя се казва Enyaq Sportline iV 80x, като се задвижва от два електромотора със съвкупна мощност 261 к.с. и 425 Нм въртящ момент.

В задната част е поставен синхронен двигател с постоянен магнит, развиваш 201 к.с. и 310 Нм, докато отпред е разположен асинхронен мотор със 107 к.с. Така кросоувърът получава задвижване на четирите колела, като разчита на батерия капацитет 82 кВт/ч. От Skoda твърдят, че с едно зареждане тази версия може да измине до 500 км според цикъла WLTP.

Чехите не разкриват динамичните характеристики, като е известно само, че максималната скорост е ограничена по електронен път на 160 км/ч. Моделът Enyaq Sportline се предлага и с още две опции за задвижване, като и двете са със задно задвижване. По-слабата използва батерия с капацитет 62 кВт/ч и развива 177 к.с., докато по-мощната има капацитет на акумулатора от 82 кВт/ч и има 201 к.с.

Всички версии Sportline на кросоувъра са със снижено шаси – 15 мм отпред и 10 мм отзад, като за целта на електромобила са поставени специални пружини и амортисьори. Има и визуални промени по екстериора, които включват елементи с гланц, рейлинги на покрива, спойлер, нови предна и задна брони, както и различна решетка на радиатора.

Като опция се предлагат 21-цолови джанти (стандартно са 20-цолови). В базовото оборудване на новата Skoda Enyaq Sportline iV 80x влизат LED матрични фарове, спортен волан с три спици, 13-инчова информационно-развлекателна система, черни спортни седалки с вградени подглавници, облечени в микрофибър Suedia и кожа, алуминиеви педали и декоративни елементи с ефект на карбон. Клиентите могат да изберат и хед-ъп дисплей с добавена реалност, система Park Assist и функция за полуавтономно движение.

Още снимки на спортния Enyaq - вижте в галерията:

Снимки: Skoda

fallback
  • #3
    Гост ( преди 3 години )
    Имам чувството, че това е някакъв тест за интелигентност. SUV с 170 мм клиренс - тогава Москвича с неговите 180 мм сигурно е истински джип? Освен това синхронния двигател с постоянни магнити е гаранция, че ще трябва да се сменят четки поне на едни 100-на хиляди километра. Ама пуста мода и псевдоекология, та ще ни стрижат като си мълчим и се радваме.
  • #2
    Анонимен ( преди 3 години )
    Това не е СУВ а миниван.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    По-доброто ID.4.
fallback
Последни