fallback

Минало срещу настояще в спор на ускорение

Вижте как за 20 години се промени понятието "високопроизводителен автомобил" (ВИДЕО)

В началото на века BMW M3 (E46) доминираше на улицата и на пистата, благодарение на високоефективния си 6-цилиндров двигател и задвижването към задните колела. В наши дни обаче технологиите позволяват дори на 3-цилиндров хот-хеч като Toyota GR Yaris, да спори успешно с бавареца.

Това показа и видео, публикувано на канала Carwow, в което двата автомобила се изправят един срещу друг в състезание по ускорение. Под капака на GR Yaris има 1,6-литров тубомотор с 3 цилиндъра и мощност 272 к.с. (370 Нм), като той е съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия. "Японката" тежи 1280 кг.

При BMW M3 (Е46) атмосферният двигател с обем 3,25 литра развива 343 к.с. и 365 Нм, като той е свързан с 6-степенна механична кутия. Задвижването е към задните колела, като баварецът тежи с 200 кг. повече от съперника си.

Категоричен победител в състезанието няма, защото спортните коли от миналото и настоящето печелят в различните дисциплини. Задвижването на четирите колела дава предимство на GR Yais при старт от място, докато M3 не се дава при надпреварата в движение. Хот-хечът на Toyota печели и при спирането, тъй като е по-лек.

Снимка и видео: Carwow

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Да бяха пробвали да се "дръпнат " с някоя 20 годишна спортна кола с турбо, да видим къде щеше да остане Тойотката.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Е пак добре,че не й е паднал задния мост на германската трошка.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    То ново бмв не може да изкърти тойотата,камо ли стара бангия дето има падаха задните мостове точно на тоя модел бмв.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    това бмв не само е много грозно и прилича на седана на чичо ми,ами нито върви нито спира. Да те гаври 3 цилиндрова малолитражка и да е по бърза с два пъти по малко цилиндри и два пъти по-малък работен обем 1,6 си е технологично показно как се прави бърз японски мотор с малко цилиндри и работен обем и бавен германски с много такива и голям работен обем..
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    С две думи трошливото бмвенце е и много по-бавно и не спира сравнено с Ярис с 3 цилиндъра мухахахахахахахахахахахахахахахаха
  • #2
    Иво ( преди 2 години )
    Тоя са му толкова наредени предаванията, че нямам думи! Бмв макар и старо ще я изкърти тази сапунерка!
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Т.е. казано директно, японците са едни 20 години назад и леко вляво от европейските автомобилопроизводители! Точка!
fallback
Последни