Миналата седмица BMW представи изцяло новото M4 Cabrio. Новят „горещ” кабриолет на баварската компания дойде с 3-литров 6-цилиндров мотор с над 500 конски сили, 8-степенна автоматична скоростна кутия и само и единствено с 4х4 задвижване xDrive. Звучи обещаващо, нали?

Но, въпреки че разполага с изцяло нов сгъваем покрив, който е с около 40 процента по-ниско тегло, отколкото в старото М4, новата открита версия на М дивизията избягва с едва 5 килограма тегло от цели 2 тона. А чистото тегло, без водач е 1920 кг.
Това, разбира се, не се е отразило прекалено на динамиката, тъй като BMW M4 Cabrio ускорява от 0 до 100 км/ч за едва 3,7 секунди, до 200 за 13,1 секунди и постига максимална скорост от 280 км/ч с опционалния пакет M Driver.
Но, няма как да не се върнем на проблемите с „нанднорменото” тегло на кабриото. Още повече, че има доста по-големи машини, които тежат по-малко от откритата машина. Вижте 9 необичайни примера:
9 изненадващи автомобила, по-леки от BMW M4 Cabrio (ГАЛЕРИЯ)
Създадените от бившия Индикар, Наскар и офроуд пилот Роби Гордън състезателни серии Stadium Super Trucks изпозлват идентични оф-роуд машини, състезаващи се на различни улични трасета и писти в САЩ и Австралия. В надпреварите има много скокове, много дрифт и много катастрофи. Зрелищна работа!
Идентичните откъм механика състезателни пикапи са конструирани на стоманена тръбна рама и имат купета от фибростъкло. Задвижвани са от V8 двигатели Chevrolet LS с мощност от над 600 конски сили и могат да развият скорост от 225 км/ч. При тях може да не откриете много (направо никакви) от луксозните удобства на M4 Cabrio, но пък чудовищата тежат едва 1300 кг.


3