IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нова технология намалява наполовина теглото на каросерията

Разработката на израелската Plasan може да доведе до революция при електромобилите

Нови олекотени панели за купето, изработени от карбон и други композитни материали биха могли да доведат до революция в производството на електромобили през следващото десетилетие. В това ни уверяват от израелската компания Plasan, специализирана в производството на автомобилни компоненти за цивилни и военни нужди.


plasan


Проектът на Plasan може да доведе до намаляване теглото на автомобилните купета с 45% спрямо стоманените и над 20% спрямо настоящите алуминиеви конструкции. Компанията е представила проекта си на редица компании: конвенционални автомобилни производители, както и такива, развиващи моторспорт дейности и конструиращи състезателни машини.

В основата на технологията на Plasan е нов принцип на производството на въглеродни влакна и оформянето им в разнообразни панели. Такива ще могат да се правят за пода, покрива и страните на даден автомобил. Панелите ще се свързват помежду си с алуминиеви "планки", които ще позволяват много бърз монтаж на поточните линии.

"Надяваме се до две - три години отделни компоненти да могат да се произвеждат по нашата технология, а след още известно време да можем да предложим цяло купе", заявява шеф-дизайнерът на фирмата Нир Кан.

От Plasan вярват, че методът им ще е голям пробив в производството, тъй като новият тип купета ще могат да се произвеждат на съществуващите поточни линии и асемблирането им ще е със същите базови техники, като това на металните каросерии. Израелците заявяват, че няма да има проблем да произвеждат стотици хиляди купета годишно.

Макар технологията за използване на карбон да е относително скъпа, от фирмата пресмятат, че разходите за спестяване на тегло в един електромобил ще са около 10 долара за килограм. А в резултат на олекотяването ще бъде подобрена ефективността и ще бъде повишен на машините.


0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 1 rate down comment
    BMW BG ( преди 4 години )
    Ново i3 у нас е с 6 бона по-скъпо от нов Nissan Leaf, обаче с един век някъде по-напред технологично: клетка за сигурност на пътниците от карбон, външни панели от карбонов композит (CFRP), истинско шаси от алуминий, в което шаси са батерията (в пода=нисък център на тежестта) и мотора (разположен отзад) и за което шаси е захванато окачването. Имаме 2 багажника като при Тесла. Практически неръждаема кола със 170 коня на задно /186 при i3s. Със спорт пакет или при версия i3s, гумите стават 195 R20
  • #5
    2 rate up comment 7 rate down comment
    пепе ( преди 4 години )
  • #4
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Идеята за Трабант не умира, хахаха :)Между другото, алуминия е свръх евтин и не виждам защо при положение че се плаща по 50-60к евра за една кола, то тя не се ползва по-широко от алуминиеви сплави. Дори да приемем, че им трябва цял тон алуминии допълнително, то това са кирливите 1к евро отгоре?
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    ogog ( преди 4 години )
    те това няма рециклиране
  • #2
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Мхмм ( преди 4 години )
    И после какво правим с хилядите тонове пластмасов скрап от тези коли?
  • #1
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    То евреин, ако не измисли как да пести, кой друг!