Американския инженер Matti Holtzberg прекарва над 40 години в опити да създаде максимално усъвършенстван двигателен блок. През годините той използва различни композитни материали, а сега когато въглеродните влакна стават все по-популярни, калифорниецът залага на тях.
Matti Holtzberg вече разполага с такъв двигател, с карбонов блок. Той е създаден на базата на 2.0-литровия Duratec агрегат на Ford и се отличава с около 20 килограма по-ниско тегло в сравнение с алуминиевия си еквивалент.
Holtzberg смята, че за момента карбоновите двигатели са подходящи най-вече за състезателни автомобили, тъй като цената им е доста висока.
Няма официални данни за цената на такъв двигател, но според Holtzberg оскъпяването е с около $2 500 на всеки спестен килограм (т.е. с около $ 50 000 по-скъп от двигател с алуминиев блок).
Това е моментната ситуация, отсича Matti Holtzberg. "Въглеродните влакна ще стават все по-популярни и все по-достъпни. Вярвам, че бъдещето на автомобилите, в това число на двигателите им, е в композитните материали", обяснява той.