IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво подготвя BMW след i4 и iX?

Електромобилите Neue Klasse ще изглеждат като нормални модели

Тече сериозна акселерация от страна на BMW по отношение на програмата им за електромобили. Баварската компания даде пълни детайли за новите iX и i4, които са доста напредничави, но още отсега стана ясно, че до 2025 година се чакат сериозни промени и преструктурирания, които да отворят път на куп нови екологични модели.


BMW Neue Klasse


Според ръководителя на инженерния отдел в BMW Франк Веберq гамата автомобили на BMW ще бъде разделена доста ефективно, без да изненадва и шокира клиентите на марката. Откъм електрическата страна, изцяло нова серия машини, познати под названието Neue Klasse, ще имат представители във всички основни класове откъм размери и стил на купето. От друга страна, платформите, които използват бензинови и дизелови двигатели, както и плъг-ин хибридни системи ще продължат да еволюират. Очаква се обновена двигателна гама, която ще продължи да се развива поне до 2035 година. Според Вебер, това ще е последната основна модернизация за конвенционалните задвижвания.

Платформата на i4 има много общо с конвенционалния 4 Series, като купето на електромобила е доста близо до това на 4-Series Gran Coupe. Но според главния инженер на компанията, новият екомодел няма почти нищо общо с конвенционалния като техника и възли. В подкрепа на твърдението си цитира и пробегът с едно зареждане от над 590 км (510 при M50i). iX пък е на изцяло нова платформа, използваща сериозно количество карбон и още по сериозно алуминий. Това прави електрическия кросоувър доста здрав и относително не особено тежък за голям електрически SUV.


BMW Neue Klasse


Но Neue Klasse ще бъде още по-различна гама електромобили. Името си "нов клас" получава от серия автомобили, чието производство баварците стартират през 1962 година, като се очаква новите модели да имат доста силна кръвна връзка с настоящите серии 3, 4, 5, 7 и 8. BMW иска през 2025 година тези нови електромобили да са доста модерни и "трансформативни".

Вебер подчертава, че моделите Neue Klasse ще изглеждат като конвенционалните автомобили на BMW. "Когато представихме i3 през 2013 година беше ясно, че кола с батерии беше нещо странно и не много познато, затова я създадохме да изглежда доста различно. Но до 2030 година половината от колите, които продаваме ще са електрически и NK не трябва да са в отделна гама, изглеждаща различно. Хората ще искат BMW, не нещо изглеждащо странно".

Въпреки това, новите коли ще са създадени така, че да се възползват от ефективното пространство, предлагано от електрическите коли, с по-малки "двигателни отсеци" и дълги колесни бази, повече интериорно пространство и напредничава аеродинамика. Те ще имат и много развити дигитални функции. От 2018 година на сам BMW са продали 2,5 милиона коли с възможност за обновяване на софтуера "по въздуха" - повече от всеки друг производител, според Вебер. И тук не става въпрос само за инфо-развлекателната система, а и за доста по-сериозни функции.


BMW Neue Klasse


Neue Klasse ще отиде още по-далеч, с още по-сериозни технологии за асистиране на водача, евентуално функции за автономно шофиране и двустранна свързаност. Също така ще има многобройни нови функции за мултимедията, системи за свързано зареждане, възможност за заплащане на отделните ъпгрейди и доживотни подобрения на технологиите. А ако не искате да се доверите на подобни системи или да предоставяте данни или локация, ще може да ги изключвате.

На въпроса защо е нужна изцяло нова гама толкова скоро след лансирането на i4 и iX, Франк Вебер отговаря, че времето лети бързо и за 4 години ще станем свидетели на доста солиден технически и обществен напредък, който ще е още по-бърз и динамичен през следващите 10 години.

Как изглежда новия BMW i4 може да си припомните в галерията:

0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 2 rate down comment
    пак до Гочо ( преди 2 години )
    ...та когато Даймлер анонсират новата еС-класа да речем, тя е еталона за нововъведения в класа. Всички се учат от нея. Да не говорим, че любимата ти т'сла, все още използва компоненти от ниско-технологичните германци от Мерцедес, от времето когато бяха инвеститор там. Та толкова за "нискотехнологичните". Да не говорим, че EQS пак зададе стандарт в класа в който тепърва влиза. Само стой и гледай кво ще стане с т'сла. Само още годинка, като излязат още 10-ина нови модела от Големите.
  • #7
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до Гочо ( преди 2 години )
    Които горивни клетки са далеч по-перспективното и безвредно бъдеще. Просто е въпрос на време да го осъзнаят повече хора. На третите всичките им заводи в Германия са въглеродо-неутрални, тъй като използват електроенергия от метан, който се извлича от рециклирането на отпадъци. Отделно, че според мнозина системите в автомобилите им са може би най-добрите в бранша, като спора е само с Мерцедес. Стигаме до Даймлер. Тия същите дето са пионерите в разработването на нови системи.
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до ГочИтУ ( преди 2 години )
    Гочи, викаш големите корпорации като ФВ, Тойота, БМВ и Даймлер не произвеждат и не иновират ли ? Първите например инвестират в разработката на синтетични горива, които освен в автомобилния бранш, могат да имат приложение в още десетки такива. Отделно технологиите им за електромобили са споделени в няколко дъщерни марки (Ауди, Сеат, Шкода...) което означава, по-евтин краен продукт и по-голям избор за клиента. Вторите са лидери в разработката на водородните горивни клетки.
  • #5
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Гочето с голфа ( преди 2 години )
    @4Смешно ми е като чета мнението на *** като тебе.Тесла е енергиен конгломерат - Произвежда, Пренася, Запазва и Продава електроенергия.Част от това е автомобилният бизнес и зарядните станции.Също така имат ресурса да разработват и поддържат собствена еко система, точно като Епъл.Производител са и на батерии в съюз с ПАНАСОНИК.Поинтересувай се откъде са батериите на немските премиуми.Времето на неиновативните марки отмина - нещо ги принуждава съда да плащат патенти, както си е и ...
  • #4
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Хаха, бaxти лeшпepa. Мисли, че като са скъпи са големи... :D То и Ябълката е най-скъпа, ама дали е по-голяма от Самсунг или Сони ? Викаш, т'слата по-големи от Фолксваген или Даймлер, а ? Ти на кво си бе ?
  • #3
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Гочето с голфа ( преди 2 години )
    Кои са "големите играчи", тези дето накуп не струват колкото Тесла ли?Големите играчи винаги са били американски компании, сега и китайски.При свиващ се пазар и промяна в регулациите, големите играчи ще оредяват или ще сменят собствениците си - с Американци или Китайци.
  • #2
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Казвал съм го и преди и сега ще го кажа, когато големите играчи започнат да правят електрички тесла си заминава.
  • #1
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Напоследък всяка седмица излиза нова електричка от големите играчи. ФОРД мин. седмица с новия Ф-150 на ток, Мустанг на ток, Хонда Е, преди тва Мерцедес с електрическата ЕКюеС, преди тва ЕКюА, Ауди с електрическото е-трон, Порше с Макан, ФВ с Ай-Ди.3 и Ай-Ди.4. Сега вече има Купра базирана на Ай-Ди.3, скоро ще има и ФОРД. Очакваме АУДИ, Шкода, Сеат... Хюндай/КИА, Стелантис, ГМ с Хъмър и Шеви. За Тесла ще стане много по-трудно да задържат позиции. От това печели крайния потребител де.