fallback

Как бързо да охладим двигателя, ако температурата се повиши рязко

Тези действия на шофьора могат да спасят мотора от сериозни повреди

Дългоочакваното лято настъпва, а с него се появяват и някои вечни проблеми за автомобилистите. Сред тях са задръстванията на пътя, причинени от ремонти или катастрофа, които често водят до прегряване на двигателя. Експерти посочват, как може да бъде охладен задвижващия агрегат, без да бъде изключван след повишаване на температурата.

Неизправностите на термостата, течове в тръбите или в самия радиатор, както и проблемите с помпата са основните причини за недостатъчно охлаждане на двигателя и съответно за неговото прегряване. Ако бъде пропуснат момента, топлинното натоварване върху мотора води до основен ремонт. Затова и при седене в задръстване шофьорът трябва да обръща много по-често от обикновено внимание на показанията на приборите.

Ако при поредния поглед към датчика за температурата, човекът зад волана открие, че стрелката се приближава към червената зона, то двигателят все още може да бъде спасен от прегряване. А това може да стане дори при движение, без да се налага моторът да бъде изключен.

Най-опасно е движението с повредена система за охлаждане в сериозни задръствания. Освен топлината, отделяна от самия мотор, пространството под капака се загрява и от горещия асфалт. Към това може да се добави и топлината, отделяна от стотици други двигатели в трафика. И съвсем скоро стрелката попада в червената зона.

Ако се стигне до това, първото, което трябва се направи, е да се включи печката на най-мощен режим и да се постави на максимална температура на загряване. Разбира се, трябва да се отворят и прозорците, за да не прегреят хората в салона на автомобила. Този трик ще позволи спечелването на скъпоценно време, което ще помогне на шофьора бързо да се измъкне от общия поток и да паркира встрани от пътя.

След спиране край пътя не трябва веднага да се гаси двигател. Напротив, автомобилът трябва да бъде оставен да работи при пълна мощност на печката и бързо да се отвари капака, след което температурата ще започне да пада.

Ако моторът бъде изгасен, заедно с него ще спре и помпата, която движи охлаждащата течност в системата. Циркулацията на последната ще се забави, а двигателят ще продължи да грее още известно време и прегряването може да стане критично.

Споменатият способ за охлаждане на задвижващия агрегат работи, когато нивото на охлаждащата течност е в норма. Която тя е по-малко и не се знае, колко от нея е останало в системата, е по-добре двигателят да бъде изключен. И не трябва да се отваря капака на резервоара с антифриз, ако температурата на мотора все още е в червената зона.

Много по-лесно е да се изстуди двигателя, ако е започнал да прегрява по време на движение и шофьорът има място за маневри. И в този случай печката може да бъде пусната на пълна мощност и да се отворят прозорците. В случая трябва да се добави и епизодично спиране на мотора. При отпускане на педала на газта и движение по инерция се спира подаването на гориво в горивната камера. Казано по друг начин - двигателят работи, без да възпламенява въздушно-горивната смес и така около него влиза охладен въздух.

Най-добрият вариант, разбира се, е веднага да се прекрати използването на автомобил с повредена охладителна система. Ако проблемът не може да бъде отстранен на място, то трябва да се потърси специализиран транспорт, с който превозното средство да бъде откарано в сервиз. Там не само ще бъде ремонтирана системата за охлаждане, но и ще бъде направена диагностика на двигателя.

fallback
  • #10
    Дани ( преди 3 години )
    Да не смее човек да публикува някаква статия! - Няма начин в България да не бъде оплют за всяка написана дума от "компетентните" по всяка тема специалисти по всичко". -Аман от толкова много диванни специалисти!
  • #9
    Механик ( преди 3 години )
    Съвременните коли са с Ел. Водни помпи и движението с бавна скорост/ниски обороти въобще не ги бърка Отделно като бъдат изгасени двигателите им въпросната помпа, заедно с Ел. Перката на радиаторът продължават охлаждането за няколко минути ако има нужда.Моля редакторите да спрете да пускате едни и същи статии от ерата на Жигулите и вземете се образовайте малко ..
  • #8
    Banan ( преди 3 години )
    "Към това може да се добави и топлината, отделяна от стотици други двигатели в трафика" на това ще отговоря така: https://***.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DFNIeQDP37Nc&ved=2ahUKEwiGj8KUxPrwAhWogP0HHZbYBEkQjjgwAHoECAMQAg&usg=AOvVaw2-WK1UlF3_6e8cTttwCyv5
  • #7
    Мама ( преди 3 години )
    Коя кола днес загрява? Това не са Москвичи и Лади.Всеки що-годе грамотен шофьор знае за парното, за какво изобщо пишат.
  • #6
    Наблюдател ( преди 3 години )
    Каквото и да направи шофьора, скъпият ремонт му е сигурен
  • #5
    Митьо ( преди 3 години )
    Тоя не проверява ли, какъв превод е направил Гугъл???Редактори няма ли?Мали-и-и.... Излагация.... Отвсякъде....
  • #4
    Al ( преди 3 години )
    Глупости
  • #3
    Ник ( преди 3 години )
    Под Печка разбирайте Парното отваряте на мах и вентилатора на мах автора не казва нещо много важно- да се провери дали работи охлаждащия вентилатор или вентилатори най често поради дефект на датчика или четкадатчика може да се даде на късо / Куплунга/ и така да се пусне вентилатора все пак това е операция която трябва да се направи от знаещ колега.
  • #2
    До 3 ( преди 3 години )
    "Богата"????Авторчето пита гаражните майстори и/или рови в нета, ама дори да провери правописа си не може...и тая статия е пълен т.ш.к!!Писана е от човек , който сякаш няма дори шофьорска книжка...
  • #1
    //// ( преди 3 години )
    Топлинно натоварване на мотора, печки...? Може ли авторът да поясни за какво става дума?
fallback
Последни