fallback

Четири датчика, чиято повреда увеличава разхода на гориво

Много често повишеният апетит на двигателя се дължи на дребен проблем

Увеличението на разхода на гориво е един от проблемите, с които най-често се сблъскват собствениците на автомобили. Това обикновено се случва с по-старите превозни средства, но и при новите апетитът рязко може да се увеличи. Това невинаги е повод за сериозно притеснение, тъй като причината може да бъде излязъл от строя датчик, контролиращ потреблението. А те са няколко на брой.

Съвременният автомобил е доста сложно устройство. Той може да се движи самостоятелно в своята лента, да поддържа определена скорост и разстояние от предното превозно средство, а също така да спира и да потегля. Сегашните коли са оборудвани с камери и радари, повишаващи безопасността, освен това са пълни с огромен брой датчици, които също са много важни.

Докато автомобилът е нов, няма място за притеснения. Всички системи си работят, като датчиците контролират процесите, регулират ги и информират водача за един или друг проблем. Общо-взето те са незабележими малки помощници, които обаче са от огромна полза. С течение на времето обаче и те излизат от строя, като на контролния панел светва сигнал, съобщаващ за една или друга грешка. А поведението на автомобила се променя, като започва да харчи повече гориво, например.

При моделите с електронно впръскване увеличения разход, а също така проблемите при превключване на скоростите, вялата динамика и трудното стартиране на двигателя може да се дължат на повреда в обемния датчик за измерване на потреблението на сгъстен въздух.

Неизправен датчик на температурата на охлаждащата течност също може да стане причина за преразход на гориво. Той дава занижени данни на управляващата електронна система, като я обърква и тя на свой ред подава повече обогатена смес в горивната камера. От това се повишават оборотите ни двигателя и съответно разходът на гориво.

Грешката Check Engine може да означава най-различни проблеми, като един от тях е с кислородния датчик или ламбда-сондата, разположени до катализатора. Ако те не са изправни, могат да заблудят електронния блок за управление на двигателя. Ориентирайки се по неверните показатели на тези датчици, тя коригира подаваната горивна смес и това води до повишен разход на гориво.

Сигналът Check Engine може да се активира и по друга причина - например, когато увеличеният разход на гориво е съпроводен от плаващи обороти на празен ход и придръпване при ускорение. В този случай трябва да се появи датчика на дроселната клапа.

Изводът е, че шофьорът трябва да слуша внимателно своя автомобил, да следи за състоянието му и да не прави излишни ремонти. Тогава той може да му служи дори повече от предвидения срок.

fallback
  • #2
    gdg_61 ( преди 3 години )
    Първата снимка сигурно и в музея на Мерцедес я нямат...
  • #1
    младен ( преди 3 години )
    "Изводът е, че шофьорът трябва да слуша внимателно..."Истина е че искам електричка, щото ми писна от - масла, филтри, ремъци, охлаждаща течност, скапано гориво, скапани сервизи, мазането покрай цялото мазало и всякакви други тъпотии. Колата ми трябва да я ползам. Т.е. тя да ми служи, не аз на нея.
fallback
Последни