fallback

Четири датчика, чиято повреда увеличава разхода на гориво

Много често повишеният апетит на двигателя се дължи на дребен проблем

Увеличението на разхода на гориво е един от проблемите, с които най-често се сблъскват собствениците на автомобили. Това обикновено се случва с по-старите превозни средства, но и при новите апетитът рязко може да се увеличи. Това невинаги е повод за сериозно притеснение, тъй като причината може да бъде излязъл от строя датчик, контролиращ потреблението. А те са няколко на брой.

Съвременният автомобил е доста сложно устройство. Той може да се движи самостоятелно в своята лента, да поддържа определена скорост и разстояние от предното превозно средство, а също така да спира и да потегля. Сегашните коли са оборудвани с камери и радари, повишаващи безопасността, освен това са пълни с огромен брой датчици, които също са много важни.

Докато автомобилът е нов, няма място за притеснения. Всички системи си работят, като датчиците контролират процесите, регулират ги и информират водача за един или друг проблем. Общо-взето те са незабележими малки помощници, които обаче са от огромна полза. С течение на времето обаче и те излизат от строя, като на контролния панел светва сигнал, съобщаващ за една или друга грешка. А поведението на автомобила се променя, като започва да харчи повече гориво, например.

При моделите с електронно впръскване увеличения разход, а също така проблемите при превключване на скоростите, вялата динамика и трудното стартиране на двигателя може да се дължат на повреда в обемния датчик за измерване на потреблението на сгъстен въздух.

Неизправен датчик на температурата на охлаждащата течност също може да стане причина за преразход на гориво. Той дава занижени данни на управляващата електронна система, като я обърква и тя на свой ред подава повече обогатена смес в горивната камера. От това се повишават оборотите ни двигателя и съответно разходът на гориво.

Грешката Check Engine може да означава най-различни проблеми, като един от тях е с кислородния датчик или ламбда-сондата, разположени до катализатора. Ако те не са изправни, могат да заблудят електронния блок за управление на двигателя. Ориентирайки се по неверните показатели на тези датчици, тя коригира подаваната горивна смес и това води до повишен разход на гориво.

Сигналът Check Engine може да се активира и по друга причина - например, когато увеличеният разход на гориво е съпроводен от плаващи обороти на празен ход и придръпване при ускорение. В този случай трябва да се появи датчика на дроселната клапа.

Изводът е, че шофьорът трябва да слуша внимателно своя автомобил, да следи за състоянието му и да не прави излишни ремонти. Тогава той може да му служи дори повече от предвидения срок.

fallback
  • #12
    gorskio ( преди 1 година )
    "Поредната тъпня. По принцип нещата са така, но поднесени по неверен начин. Датчикът за кислорода и ламбда сонда е едно и също." Ами не са едно и също, само стоят на едно и също място...
  • #11
    Мемфис ( преди 1 година )
    През дебитометри не преминава сгъстен въздух бе глу.ак! За кой ли път се лъжа да ти чета простотиите? Няма ли кой да те изгони, а *** той и сайта е същият като теб.
  • #10
    Габдулла ( преди 3 години )
    Поредната тъпня. По принцип нещата са така, но поднесени по неверен начин. Датчикът за кислорода и ламбда сонда е едно и също.
  • #9
    Геро ( преди 3 години )
    Толкова *** статия.Камери и незнам си какви извънземни технологии ..В крайна сметка се оказа температурен датчик на 50 години технология.Дебитомер на 40години и тн.Тези неща ги знаят и учениците без книжка!
  • #8
    бъчваря ( преди 3 години )
    Ало, измамата, то ако не си купувахме нови стоки и досега щеше да впрягаш магарето на дядо си в каруцата. Нали е яка и не се чупи, а магарето си има и магаренца. Това, че купуваме нови коли не се дължи на факта, че се чупят, а на това, че новия модел е усъвършенстван, с.ралично поведение, нови екстри, интериор и така нататък. Ако някой си купува кола, щото старата е счупена, то явно тоя никога. Е е бил таргет на производителя.
  • #7
    до лудогорец9 ( преди 3 години )
    При електричките липсва смяна на масло, маслен филтър, въздушен, горивен, гърнета, катализатори, дросели, турбота, свещи дюзи и един куп датчици от сорта на ламба сонди и тн. За тези които не знаят електрическата кола използва за спиране ел. двигателя си до такава степен че почти не се налага използване на спирачката, тоест спирачни дискове и накладки там се сменят на 2-3 пъти по дълги интервали.
  • #6
    Дамян ( преди 3 години )
    За разбирачите дето са виждали ел.кола само на снимка или по телевизията ще кажа,че една от причините да няма масово производство е точно увеличеното им време за обслужване,тоест фирмените им сервизи остават без работа.Една ел.кола има десет пъти по-малко части от кола с ДВГ и е нормално да се разваля десет пъти по-малко.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Като цяло днешните двигатели са в пъти по-издръжливи от тези за които ревете. Които и да е спокойно минава 300 000 хил ресурс, а за немските "премиум" 500 хи, км са нещо в реда на нещата. И за обслужване са много по евтини- повечето проблеми се появят от датчик дет е сдал багажа- 100-200 кинта и си готов.
  • #4
    Синдикат на Ало Изма ( преди 3 години )
    Младенчо (N1) такава кола още не е измислена. Къде ще печалбата на производителя ако имаше такава кола, или такива стоки като цяло. Я се замисли!? Днес всичко се одобрява от счетоводителите, не от инжинерите. Всяка една стока си има заложени дефекти.
  • #3
    лудогорец9 ( преди 3 години )
    До електричаря : електричките също имат охлаждаща течност,течност на спирачките,филтри и също ходи на скапаните сервизи за това и онова не си мисли,че като купиш електричка и ще караш просто ей така,а как мислиш,че производители на коли и части ще печелят ако ти направят кола която нищо не се прави по нея?
fallback
Последни