Ако се вярва на слуховете, в началото на 2020 година във Volkswagen са имали намерение да поставят редовия 5-цилиндров двигател от Audi RS3 в новия Golf R Mk8. Легендата обаче твърди, че от компанията с 4 кръга в емблемата са отказали и са принудили колегите си от Волфсбург да заложат на своя 2,0-литров турбомотор с 4 цилиндъра, като му добавят малко мощност.
Собственикът на този Golf R Mk7.5 обаче явно не е бил съгласен и е взел нещата в свои ръце, като е премахнал от колата си оригиналния двигател и е поставил 2,5-литровия агрегат от Инголщад. Подобни проекти не са рядкост през последните години, но този е трябвало да превъзхожда всички опити до момента.
Самият автомобил принадлежи на ползвател на Instagram с прозвището gry_r800, който има над 25 000 последователи. Неговият канал е посветен именно на хот-хечовете, като започва с покупката на този Golf R и превръщането му в истинско чудовище, каквото е днес.
Модифицираният Volkswagen се сдобива с 5-цилиндровия мотор TFSI, който носи кодовото име DAZA. Това означава, че той е от времето, преди Audi да се сблъска с проблема с вредните емисии на този двигател. Стандартно той развива 400 к.с. и 480 Нм, което, само по себе си, не е лошо постижение.
Тук се намества експертите от фирмата SAR-Turbotechnik, които отговарят за замяната на мотора. Те оборудват двигателя на Audi с комплект TTE700 от Turbo Engineers. Друга компания - MTR-Performance, обработва софтуера и крайният резултат е Golf R, способен да развие над 800 к.с. и 800 Нм въртящ момент.
Снимка и видео: Instagram