IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford иска да ви пуска реклами в колите

Компанията патентова технология, която записва билбордовете край пътя и ги показва на шофьора

За повечето компании, заявките за патенти са нормален бизнес процес, тъй като, например, при автомобилите, има много неща, които трябва да се запазят, шпреди конкурентите да "надушат" нещо ново и да побързат да ви го отнемат. Но понякога нещата са доста странни и сбъркани.


Ford реклами


Ярък пример за странна заявка за патент е такъв на Ford от 6 май. В него е лансирана идея, която превръща крайпътни билбордове, заснети от бордовите камери, в реклами, които да се показват на дисплея на мултимедията. И дори да може да кликате на тези своеобразни банери, за да се възползвате от даденото рекламно предложение.

Подобна идея би могла да се лансира без особено големи трудности: все пак повечето нови автомобили имат технологии които четат пътните знаци, включително ограничителните такива, за да ви дадат ценна информация, която да подобри сигурността и комфорта на пътуването ви. Но тук нещата са малко спорни.

Идеята на "Синия овал" е системата да сканира даден билборд, да интерпретира информацията от него и да ви поднесе най-важната част на дисплея на мултимедията. Според Ford това най-важно е например конкретен продукт, промоция, телефонен номер, уебсайт или пък работно време на дадена компания.


Ford реклами


От една страна това е добре за маркетолозите, тъй като голяма част от подобни рекламни съоръжения остава незабелязана от преминаващите покрай нея или пък не й се обръща достатъчно внимание. Но пък да си представим бъдеще, в което си караме по пътя и колата ни види любимия ресторант, да ни плесне един банер на менюто му, знаейки, че обикновено в този ден от седмицата си взимате храна за вкъщи, ще е доста досадно...

Споменавайки досадно, все пак идеята на новите технологии е да ви помогнат да сте сигурни и най-вече фокусирани върху пътя. А изскачането на реклами от дисплея ще е доста разсейващо и по този начин - опасно начинание. За щастие, поне за момента технологията на Ford е на фаза "просто идея"...

0 от 500