Дори за хората, които ни най-малко не се интересуват от американски футбол и даже не знаят првилата, "Супербоул" е познато и важно събитие. Причината? Това е най-скъпо платеният рекламен сегмент в световната телевизия, и компаниите в съюз с рекламните агенции правят чудеса, за да блеснат и да направят впечатление. През годините манията по "Супербоул" е родила едни от най-добрите автомобилни реклами за всички времена: някои оригинални и забавни, други просто много умело налучкали чувствата и настроенията на публиката. По повод последното издание онази вечер Car & Driver подбра най-запомнящите се реклами на коли от "Супербоул".
Ford - The One, 2004
Понякога автомобилните реклами стават твърде сложни и отвлечени. През 2004 Ford го усети и направи един клип специално за пуританите, за да представи новия GT. Цялата реклама се състои само от газ, пистови отсечки и свистене на гуми. Точно това, заради което обичаме автомобилите.
VW - The Force, 2011
Носталгията по "Междузвездни войни" държи няколко поколения, и закономерно рекламистите я използват безцеремонно. Най-добрият такъв опит бе в тази реклама на новия тогава Passat, в която момченцето си мечтае да има силите на Дарт Вейдър.
Chrysler - Imported from Detroit, 2011
Този дълъг клип с участието на Еминем искаше да покаже на Америка, че обезлюдяващият се и затънал в дългове Детройт съвсем не е загинал. Моторният град е жив и има сили да се завърне, настояха от Chrysler, и показаха новия си модел 200 като доказателство. Жалко само, че след това моделът се провали и изчезна, а Детройт си е все така потънал в криза.
Nissan - Dream, 1990
Човек си кара своя чисто нов Nissan 300ZX Turbo, и изведнъж започват да го преследват злодеи - първо с мотоциклет, после с пистов автомобил и накрая с изстребител. Но никой не може да настигне японската машина. Сюжетът не блести със свежест и оригиналност, но пък режисьор е самият Ридли Скот ("Пришълецът", "Беглец по острието", "Гладиатор").
Nissan - Pigeons, 1997
Всеки знае усещането, когато току-що е измил колата си, само за да я направи мишена на някой гълъб с разстроено храносмилане. Рекламната агенция на Nissan използва тези чувства, превръщайки гълъбите в организирана въздушна сила, която преследва новия Maxima, но той й се изплъзва. Неслучайно и музиката е Danger Zone на Кени Логинс, направена прочута от "Топ Гън".
BMW - Newfangled Idea, 2015
През 1994 водещите на Today Show Кейти Кърик и Брайънт Гъмбъл се опитаха да обяснят в ефир какво е интернет и доста се изложиха, защото очевидно нямаха идея за какво говорят. BMW възроди този паметен епизод, като накара Кърик и Гъмбъл да обяснят какво е електромобил в чест на новото тогава i3. И досега клипът е потискащо актуален и отразява доста смътната представа, която много хора имат за новите технологии.
Toyota - The Longest Chase, 2016
Скучният Prius като кола за бягство на банкови обирджии - идеята изглежда направо комична, но за щастие рекламистите на Toyota са избрали тъкмо комедийния подход за този клип.
Volkswagen - Tree, 2001
Ще ви е нужно малко търпение за този клип, рекламиращ новия Golf GTI. Но когато най-после се случи нещо, то оправдава търпението напълно. Заключителната реплика гласи: "Другия път отпусни съединителя по-плавно".
Plymouth - Road Runner, 1969
Моделът е отдавна забравен, а и самата компания не съществува вече от доста години. Но пък анимационните герои, използвани да продадат колата, се помнят и до днес.
Jeep - Snow, 1995
Нито за миг през целия клип не се показва самият автомобил, който Jeep рекламира - но през цялото време е ясно за какво става въпрос.