Американските автомобили винаги са се отличавали от всички останали - и закономерно си имат както горещи почитатели, така и противници. Само че в наши дни се оказва доста трудно да се отгатне кои автомобили са в действителност американски. Легенди като Dodge Challenger или Chevy Silverado се правят в Канада или Мексико, по-голямата част от гамата на Buick идва от Китай. А в същото време модели на Honda идват от Охайо и Алабама - при това не само като крайна сглобка, но и като произход на повечето компоненти.
Всички големи кросоувъри на Mercedes се правят в завода в Тъскалууза, Алабама - включително и върховият GLS Maybach
От 90-те години насам американският закон изисква всички продавани в страната автомобили в уникалния си каросериен номер да включват информация за произхода на частите и мястото на производство. Преглеждайки актуалните данни, установихме например, че в новия Mercedes-Benz GLE има почти три пъти повече американски компоненти, отколкото във Ford Fusion, и 17 пъти повече, отколкото в Buick Encore. В емблематичния суперавтомобил Ford GT само 20% от частите са американско и канадско производство, докато в новото BMW X5 - цели 35% (толкова са и германските). При Tesla Model 3 само 45% от компонентите са от САЩ и Канада.
10-те най-американски автомобила в момента (ГАЛЕРИЯ):
И Charger, подобно на другата икона Dodge Challenger, отдавна вече се прави не в САЩ, а в Канада. Но има с 4% повече северноамерикански компоненти от братовчед си. Независимо, че и шестцилиндровият, и V8 двигателят се правят всъщност в Салтийо, Мексико. 17% от компонентите са мексикански, а трансмисията е от Германия.
Производство: Брамптън, Онтарио, Канада
Произход на двигателя: Мексико
Произход на трансмисията: Германия
Компоненти от САЩ и Канада: 70%