Каквото и да си говорим за технологии и динамика, ясно е, че именно дизайнът е този, от който в най-голяма степен зависи успехът на един нов автомобил. Линии, пропорции и въобще цялостният външен вид са определящи дали една кола ще се приеме от пазара или не.
Периодично автомобилните производители създават сходни естетични основи за бъдещите си модели - дизайнерски езици които понякога са успешни и издържат доста време, докато при други очакваната връзка с потенциалните клиенти просто не се получава.
В галерията ни днес ще ви представим 9 автомобила, с които бе започната нова дизайнерска визия на производителите им, която се използва (или ще се) от всички излезли след тях модели. Интересното е, че някои от моделите са представени преди няколко години, което означава, че дизайнерите са си свършили работата доста добре. Други пък тъкмо излизат и оценката за тях ще е видна след време.
9 автомобила, които преобразиха марките си (ГАЛЕРИЯ):
Говорейки за революция, още един автомобил, чиято история може да се раздели на „преди и след”, даже не само за собствената му марка, е Hyundai Tucson. Кросоувърът е създаден на базата на новия дизайнерски език Sensuous Sportiness на марката, като предлага футуристичен вид и „представя хармония между пропорции, архитектура, стил и технологии” според корейците.
Все още не е ясно дали повечето следващи модели на Hyundai ще имат толкова сходен дизайн с Tucson, но може би има резон и това ще се случи. Пресен пример е представения наскоро пикап за американския пазар Santa Cruz, чиито черти доста напомнят за тези на глобалния кросоувър.