fallback

Руснаци измислиха как да си зареждат колите от печката

С тази технология изминаването на 1000 км излиза около 12 лева

Русия е една от най-богатите на природен газ страни в света, но да се кара автомобил на метан в нея не е особено практично заради твърде малкия брой зарядни станции. Едно руско преприятие от сектора, наречено "Микрометан", обаче смята, че е намерило решение на проблема. То е разработило специален домашен компресор, който може да се захранва с газ направо от печката, компресира го до налягане от 200 атмосфери и след това можете да го заредите в автомобила си.      Битовият вариант на компресора        От компанията уверяват, че пособието е напълно безопасно - то отговаря на стандартите за безопасност на Руската федерация. Освен това, макар и измислено в Русия, всъщност се окомплектова в Италия и Китай.

В тристъпковия компресор блок се налива моторно масло. През специален филтър се допуска газ - може и директно от битовата инсталация. Природният газ минава през три етапа на сгъстяване и очистване от примесите.              Предлагат се два варианта на компресора - един за битови нужди, с капацитет 5 куб. метра газ в час (което зарежда автомобил като Skoda Scala за около четири часа), и втори за професионални цели, който има капацитет 14 куб. метра в час.

Консумативите в процеса са моторното масло, което се сменя на всеки 500 часа работа, и филтрите-изсушители, издържащи по 1000 часа. Но пък себестойността на "домашно" сгъстения газ в Русия е двойно по-ниска от тази в газстанциите - 10 рубли (22 стотинки) за кубичен метър, вместо 20 рубли. При тези тарифи едно пътуване от София до Варна би излязло около 5.50 лева. А изминаването на 1000 км - еквивалента на 12 лева и 30 стотинки. Само че, естествено, цените на природния газ в България далеч не са като тези в Русия. А и доста по-малко селища у нас са газифицирани.        Слабо развитата мрежа за зареждате със CNG (сгъстен природен газ) ограничава разпространението на този тип автомобили. България впрочем е на трето място в ЕС по гъстота на мрежата, отстъпкайки само на Италия и Германия       За съжаление завидната икономия си има и цена: битовата версия на компресора струва 250 000 рубли - почти 5500 лева, а комерсиалната е 600 000 рубли (13 150 лева). При реализираните около 60 стотинки икономия за 100 км по-малкият компресор ще се изплати след... 916 000 км.

Разбира се, ако с него се зареждат повече автомобили, или ако се калкулира разликата при прехода от бензин към метан, сметката изглежда доста по-убедителна.

fallback
  • #11
    Николай ( преди 3 години )
    Отговор към #3 едно кило метан е към 1395.1 литра т.е. пътността е много ниска. За това и се сгъстява под такова високо налягане :)
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Мразя руснаци
  • #9
    Ха ( преди 3 години )
    Все пак не разбрах. Как да си зареждам колата от печката? Като се опече свинското мазнината от тавата в резервоара ли да я сипя? Ако ми стане нещо на колата аутомедия носи отговорност нали?
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Може и самогон и бояршчик да пуска, дие тез пияни ватенки кво ли няма да измислят само и само да не са нормални хора
  • #7
    Д-р.Куртев ( преди 3 години )
    Измислено от руснаци,направено от китайци-спокоен съм за комунизЪма !
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Както казваше един японец, гледайки руски камион - тия ще измислят какво ли не, само и само да не построят пътища. А през 60те години на миналия век бяха сделали камион на дърва. Мъка.
  • #5
    //// ( преди 3 години )
    За какво им е метан, като цената на бензина не ги бърка?
  • #4
    Муму ( преди 3 години )
    Сгъстен газ в литри? Добре, доообре
  • #3
    Момо ( преди 3 години )
    5 куб. метра на час са 5000 литра... Защото в 1 куб. метър има 1000 литра.Нещо сметките не излизат.
  • #2
    Пурко ( преди 3 години )
    Всичката им работа такава на ушанките!
fallback
Последни