fallback

Stellantis ще прекрати договорите на всичките си дилъри в България

Контрактите на търговците на Peugeot, Opel, Citroen, Fiat и останалите приключват през юни 2023

Новосъздаденият концерн Stellantis ще реорганизира дилърската си мрежа в Европа и за тази цел ще прекрати всички действащи контракти на дилърите на Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Jeep, Alfa Romeo и останалите 8 бранда през юни 2023 година. След това предстои преоценка и предоговаряне. Новината бе съобщена с официално комюнике от компанията и по всичко личи, че се отнася и за дилърите на въпросните марки в България. Официалните вносители у нас все още не са информирани от централата, научи Automedia.bg.       Занапред Stellantis ще разчита на "мултибрандова" дистрибуция. Това означава дилърите да предлагат по няколко марки наведнъж        Един от основните аргументи за сливането между PSA Peugeot Citroen и FCA Fiat-Chrysler бяха обещаните над 5 милиарда евро годишно икономии от синергии. Значителна част от тези икономии ще дойдат от оптимизация на търговските мрежи. От Stellantis обясняват, че преструктурирането се налага и заради промени в регулаторните рамки в ЕС, както и от измененията в моделите за дистрибуция, настъпващи покрай електрификацията и бума на онлайн продажбите.       Шефът на PSA Карлос Тавареш и колегата му от FCA Майк Менли подписват договора за сливането през миналата година. Тавареш, който пое ръководството на обединената група, обеща по 5 милиарда евро годишно икономии в резултат на това сливане       От "София Франс Ауто", вносителя на марките Peugeot, Citroen, Opel и DS у нас, ни потвърдиха, че все още не са официално уведомени за плановете и ще изчакат това да се случи, преди да обсъждат евентуалните промени с дилърите си. По наша информация от Stellantis не са изпращали официално известие и до другите си представители в България. От началото на 2020 година "Витоша Ауто" е вносител у нас на марките Alfa Romeo и Jeep. "Ауто Италия" внася Fiat, Abarth, Alfa Romeo и Maserati. Запознати с темата коментираха пред Automedia, че новите планове едва ли ще засегнат официалните вносители, а единствено дилърите (макар че в някои случаи те съвпадат).

В официалното съобщение на групата се подчертава, че занапред тя ще залага на търговски модел, основан на мрежа за "мултибрандова" дистрибуция. Това най-вероятно значи разширяване на някои дилърства и съкращаване на други.

 

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Напълно в реда на нещата, какъв е смисълът да имат 5 презставителства, за да продават едни и същи автомобили? Новите им коли са на една база- крайно време е да направят сливането 100-процентово и вместо емблема -едно дигитално екранче където софтуерът да слага картинка на марката която искаш
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    повече концентрация, по-малко конглокенция, по-високи цени. Само клиентите губят :)
fallback
Последни