fallback

Stellantis ще прекрати договорите на всичките си дилъри в България

Контрактите на търговците на Peugeot, Opel, Citroen, Fiat и останалите приключват през юни 2023

Новосъздаденият концерн Stellantis ще реорганизира дилърската си мрежа в Европа и за тази цел ще прекрати всички действащи контракти на дилърите на Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Jeep, Alfa Romeo и останалите 8 бранда през юни 2023 година. След това предстои преоценка и предоговаряне. Новината бе съобщена с официално комюнике от компанията и по всичко личи, че се отнася и за дилърите на въпросните марки в България. Официалните вносители у нас все още не са информирани от централата, научи Automedia.bg.       Занапред Stellantis ще разчита на "мултибрандова" дистрибуция. Това означава дилърите да предлагат по няколко марки наведнъж        Един от основните аргументи за сливането между PSA Peugeot Citroen и FCA Fiat-Chrysler бяха обещаните над 5 милиарда евро годишно икономии от синергии. Значителна част от тези икономии ще дойдат от оптимизация на търговските мрежи. От Stellantis обясняват, че преструктурирането се налага и заради промени в регулаторните рамки в ЕС, както и от измененията в моделите за дистрибуция, настъпващи покрай електрификацията и бума на онлайн продажбите.       Шефът на PSA Карлос Тавареш и колегата му от FCA Майк Менли подписват договора за сливането през миналата година. Тавареш, който пое ръководството на обединената група, обеща по 5 милиарда евро годишно икономии в резултат на това сливане       От "София Франс Ауто", вносителя на марките Peugeot, Citroen, Opel и DS у нас, ни потвърдиха, че все още не са официално уведомени за плановете и ще изчакат това да се случи, преди да обсъждат евентуалните промени с дилърите си. По наша информация от Stellantis не са изпращали официално известие и до другите си представители в България. От началото на 2020 година "Витоша Ауто" е вносител у нас на марките Alfa Romeo и Jeep. "Ауто Италия" внася Fiat, Abarth, Alfa Romeo и Maserati. Запознати с темата коментираха пред Automedia, че новите планове едва ли ще засегнат официалните вносители, а единствено дилърите (макар че в някои случаи те съвпадат).

В официалното съобщение на групата се подчертава, че занапред тя ще залага на търговски модел, основан на мрежа за "мултибрандова" дистрибуция. Това най-вероятно значи разширяване на някои дилърства и съкращаване на други.

 

fallback
  • #22
    аз съм за ( преди 3 години )
    Само не разбрах защо след като ще има синергия, няма да може например сегашен дилър на Опел да оцелее и да вземе права за всички марки на Стелантис, а дилър на бившата ПСА да бъде затворен. То пак стана както не ни харесва - СФА вече предлага Опел.
  • #21
    Pete ( преди 3 години )
    Край на пари за нищо
  • #20
    Крис ( преди 3 години )
    Гледай немския канал АМS за мрежата от зарядни станции в Германия и ще се откажеш от електрична на мига
  • #19
    Kris ( преди 3 години )
    Тая кола дето я зарежда 10ч. И я карам 1ч. Не е моята
  • #18
    Chukan Kirilov ( преди 3 години )
    До 20 - Мисля, че караш 5 годишна служебна кола, която се сервизира безплатно във вашия сервиз. Така и баба знае. А за електричната е ясно, че за теб ще е по-скъпа поддръжката - зер трябва да я плащаш от джоба, че не поддържате сервиз на електромобили.
  • #17
    до 19 ( преди 3 години )
    Моят "кош" е 5-годишен и закупен като нов. Следващата ми втора кола в семейството е много вероятно да е електрическа - ти мен не ме мисли. Това което исках да кажа, но празните чутури не вдяват, е че и след 20 години ще подсмърчат и "гроздето пак ще е кисело". А като човек с 20+ години опит в продажбите и сервизирането на автомобили ти казвам, че експлоатацията на електричка, ще е по-скъпа от тази на кола с ДВГ. Помни ми думата.
  • #16
    анонимен ( преди 3 години )
    Голяма част от сервизите ще се преквалифицират за обслужване на ел. автомобили. и няма как някой да реши да е 3 пъти по скъпо. Тяхното обслужване ще е много по-лесно по простата причина че частите са много по малко. Дори и в момента има сервизи за ел. коли в софия, така че си караш 20 годишния кош и не ни мисли. Аз забравих какво е смяна на масла, ремъци, маркучета, турбота, уплътнения и всякакви такива глупости за които наривах пари. Никога повече няма дори да си помисля за обикновен автомобил
  • #15
    Светлото бъдеще ( преди 3 години )
    Ще има много разочаровани, дето мислят, че експлоатацията на ел. колите ще е по-евтина. Да, няма да се сменяват масла и филтри, но всичко друго изисква високо квалифициран персонал и скъпи диагностични инструменти. В резултат, сервизният час ще е поне 3 пъти по-скъп. А ти, ако искаш, ходи при бай Пешо кварталния електричар да превърне скъпата движима електрическа собственост в недвижима с незнанието си.
  • #14
    Бай Хуй ( преди 3 години )
    Ауто Франс 3 000 са царете на ментърджилъците в следпродажбеното обслужване,нямат аналог в това !!!
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    Това е много добра новина за любителите на Фиат, защото по-неспособен представител с по-нескопосан и неподдържан сайт едва ли може да има.
fallback
Последни