Решението за покупката на автомобили все повече зависи от други фактори, а не от марката и нейния имидж. Това сочи проучване на цифровата асоциация Bitkom, в което са участвали 2000 жители на Германия на възраст на 16 години.
Все повече хора посочват като основен съвместимостта на използвания интерфейс в автомобила с този на смартфона. Около 69% от купувачите обръщат внимание на този критерий, като само преди 3 години този показател е бил 55%.
Отчита се и друго - броят на клиентите, лоялни към дадена марка, все повече намалява. Преди години трудно можеше да се намери човек, който, след като е карал Mercedes-Benz или BMW, да се насочи към автомобил от друг бранд. Същото се отнася за шофьори на Opel, която много рядко преминават на Ford, например. Собственици на френски коли, харесващи техния дизайн и комфорт, почти никога не разглеждаха германски модели.
Сега това се променя и само 65% от търсещите автомобил обръщат внимание на марката. За останалите 35% има много по-важни неща, сред които е именно съвместимостта на смартфона с интерфейса на автомобила. Това важи най-вече за по-младите хора - до 49 години, при които този показател достига 80%.
Традиционните "ценности" обаче си остават сред основните фактори при покупка на автомобила. Безопасността вълнува 98% от запитаните, удобствата и комфортът - 92%, а цената - 90%. След това се нареждат навигационната система - 87%, и съвременните асистенти за помощ на водача, сред които са асистент за паркиране и за движение в задръствания - 84%.
За 79% от анкетираните важна роля играе задвижващата система на автомобила - електромотор или двигател с вътрешно горене, а 75% се ръководят от дизайна. 71% обръщат внимание на мощността на двигателя, а 64% се интересуват, дали харесания от тях автомобил може да бъде купен със субсидия от властите (тя се отнася за електромоблили и хибриди).
Важното значение за купувачите има и възможността за обновяване на програмното оборудване на автомобила без посещение в сервиза, а също така и възможността за обмяна на информация между превозните средства. За тези неща са гласували 63% от запитаните. Достъпът до интернет вълнува 58%, а 37% се вълнуват от достъпа до технологии за автономно движение.
Снимка: Mercedes-Benz