Комби-моделите все още са доста популярни, макар все повече да отстъпват на SUV-моделите, като този тип автомобили се свързват със семейство, занаятчийство и безмилостно товарене на багаж. Затова, някои производители, с идеята да са малко по-нагоре в стила, предлагат т. нар. shooting brake модели. По същество, това са седани, с променена в комби-стил задница, но с по-скосени покриви и често със странични стъкла без рамки.
Оригинално създадени като ловни автомобили, разбираемо е защо шутинг-брейк моделите се придържат стриктно към това да предлагат стил на купе, но с много повече пространство и отзад да изглеждат като смесица от комби и хечбек. В самото си начало, подобни коли се предлагали с 2 врати, но нещата доста са еволюирали.
Много компании, обикновено по-луксозните, не предлагат подобни модели, като клиентите разчитат на конвертиране от следпазарни специалисти или на сътрудничество между производителите и подизпълнители. Такива резултати обикновено са доста впечатляващи, но и заводските shooting-brake изпълнения често не им отстъпват.
В галерията ни ви представяме 10 актуални и много красиви shooting brake модели. Или поне така искат да бъдат наричани от създателите си. Но дали е така и откъде започва разликата между комби и шутинг брейк, преценете сами:
10 от най-добрите Shooting Brake модели (ГАЛЕРИЯ)
През 2011 Ferrari представи революционния си shooting brake с 2 врати, наречен FF. Това бе и първата 4х4 машина на италианците, която след мащабното си обновяване през 206, получи името GTC4 Lusso.
Lusso комбинира 4х4 задвижването на предшественика си със система за завиване на четирите колела от F12, допълнена с асистента за контрол на приплъзването от 488 GTB.
Мощността на атмосферния 6,3-литров V12 е увеличена от 660 на 690 к.с. Въртящият момент от 697 Нм е наличен между 1750 и 5750 об/мин, а максималната скорост е 335 км/ч. Цената на модела започва от около 260 000 евро.
Финалната версия GTC4 Lusso T, с 3,9-литров туинтурбо V8 от 488 GTB е малко по-евтина (226 000 евро), но със 760 Нм има повече въртящ момент, въпреки „едва” 610 к.с. Производството й приключи миналото лято.