Много специалисти твърдят, че 80-те и 90-те години на миналия век са сред най-лошите десетилетия за автомобилния дизайн и динамиката. Въпреки немалко изключения, много от колите, произведени по онова време са или скучни кутии, или раздути балони, често с анемични двигатели. Разбира се, има и велики постижения на инженеринга и дизайна, но героят на настоящата ни статия не е сред тях, макар да е доста чудат и интересен.
Създаден с помощта на знаменитата италианска дизайнерска къща Carrozzeria Ghia, Lincoln Quicksilver е представен на автомобилното изложение в Женева като концепция през 1983 г. И ако си мислите, че е привлякъл тълпи от посетители с класическите си американски мъсъл-кар пропорции, солидна динамика и агресивен дизайн - дълбоко се заблуждавате. Странната машина е смесица между удължен хечбек и комби с абсурдно дълга колесна база и нисък профил, който да подпомогне по-добрата аеродинамика.
Тъй като САЩ е често е описвана като държава, в която културите се смесват като подправки в гърне, бихме могли да използваме това определение и за Quicksilver. Определено тази машина изглежда като смесване, или по-скоро като сблъсък на различни култури и виждания. Интересното е, че концепцията е била завършен и готов за шофиране автомобил, а не просто триизмерна визия, но какво точно представлява и какво се случва с нея може да видите подробно в галерията ни:
Когато италианците опитаха да направят американска кола (ГАЛЕРИЯ)
Откаченият дизайн е италиански, безспорно. Както и странното решение за шасито - от Ghia добавят 280 мм към колесната база на 3000ME, за да могат да създадат просторен автомобил, смесица между хечбек и комби. Но запазват компановката на средноразположения двигател, намалявайки мястото в задната част. За толкова дълъг автомобил, решението се оказва не много практично – при двигател отзад, за багаж е предвидена площта под предния капак.
Разбира се, прототипът е повлиян от обсесията към аеродинамиката в началото на 80-те години, като този дизайн позволил коефициент на съпротивление от 0,30. Това обяснява и вдлъбнатите дръжки на вратите, впрочем.