Много специалисти твърдят, че 80-те и 90-те години на миналия век са сред най-лошите десетилетия за автомобилния дизайн и динамиката. Въпреки немалко изключения, много от колите, произведени по онова време са или скучни кутии, или раздути балони, често с анемични двигатели. Разбира се, има и велики постижения на инженеринга и дизайна, но героят на настоящата ни статия не е сред тях, макар да е доста чудат и интересен.
Създаден с помощта на знаменитата италианска дизайнерска къща Carrozzeria Ghia, Lincoln Quicksilver е представен на автомобилното изложение в Женева като концепция през 1983 г. И ако си мислите, че е привлякъл тълпи от посетители с класическите си американски мъсъл-кар пропорции, солидна динамика и агресивен дизайн - дълбоко се заблуждавате. Странната машина е смесица между удължен хечбек и комби с абсурдно дълга колесна база и нисък профил, който да подпомогне по-добрата аеродинамика.
Тъй като САЩ е често е описвана като държава, в която културите се смесват като подправки в гърне, бихме могли да използваме това определение и за Quicksilver. Определено тази машина изглежда като смесване, или по-скоро като сблъсък на различни култури и виждания. Интересното е, че концепцията е била завършен и готов за шофиране автомобил, а не просто триизмерна визия, но какво точно представлява и какво се случва с нея може да видите подробно в галерията ни:
Когато италианците опитаха да направят американска кола (ГАЛЕРИЯ)
На първо време е доста голяма. И може би толкова... Дизайнът, както вече споменахме е на италианското ателие Ghia, което по онова време е подразделение на Ford.
Шасито не е на Lincoln, а на британския спортен производител AC, от модела със средноразположен мотор 3000ME, произвеждан от 1979 до 1985 г. Двигателят пък е 2,8-литров V6 Cologne от Ford.