В наши дни името Skoda означава практични, рационални автомобили за хора, които предпочитат функционалността пред емоцията. Но в над вековната си история чешката марка има и модели, които драстично се отклоняват от пътя на здравия разум. Навръх 126-ата годишнина от основаването на производство в Млада Болеслав от Вацлав Клемент и Вацлав Лаурин ще си припомним най-слабо познатите измежду тях.
12-те най-необичайни модела на Skoda (ГАЛЕРИЯ):
Skoda Popular Sport Monte Carlo
Ниското тегло и отличната за епохата аеродинамика напълно компенсират сравнително слабия (31 конски сили) двигател, взет от тогавашния Rapid.
Първите две бройки са сглобени през лятото на 1936 година, а последната е направена през януари 1939. Общо производството се изчерпва със 70 автомобила - 24 роудстъра с олекотена конструкция, 17 по-комфортни варианта, 23 спортни версии с твърд покрив, два кабриолета и няколко специални бройки.
Цената също е солидна: ако обикновеният Popular с 22 коня струва 18 700 крони, то Monte Carlo е цели 28 500.
Ниското тегло и отличната за епохата аеродинамика напълно компенсират сравнително слабия (31 конски сили) двигател, взет от тогавашния Rapid.
Първите две бройки са сглобени през лятото на 1936 година, а последната е направена през януари 1939. Общо производството се изчерпва със 70 автомобила - 24 роудстъра с олекотена конструкция, 17 по-комфортни варианта, 23 спортни версии с твърд покрив, два кабриолета и няколко специални бройки.
Цената също е солидна: ако обикновеният Popular с 22 коня струва 18 700 крони, то Monte Carlo е цели 28 500.


2