fallback

Двигателите, които "теглят" най-много

При тези мотори определящ е въртящият момент, а не мощността

Стойностите на мощността и въртящия момент са двата основни параметъра, които дават представа за работата на двигателя. Хората обикновено обръщат повече внимание на първия, като пренебрегват факт, че вторият - въртящият момент, дава на мотора някои от най-важните му характеристики. В наши дни неговата роля става все по-важна заради намаляване на разхода на гориво, от който зависят е вредните емисии. Затова е особено важно постигане на възможно най-добър баланс между двата параметъра.

Какво всъщност представлява въртящият момент? Това е силата на въртене, произвеждана от коляновия вал на двигателя. Колкото по-голям въртящ момент има той, толкова по-голяма е способността му да извършва работа. Тъй като въртящият момент е вектор (развива се линейно в определена посока), той се изразява количествено в нютон-метри. Именно той играе основно роля при ускорението на автомобила, докато мощността оказва влияние върху максималната скорост.

С помощта на изданието Motor1 ви представяме двигатели с най-висок въртящ момент, като те са разделени на 4 групи според обема им. В случая са посочени само агрегати с традиционно задвижване, тъй като при хибридите електромоторът оказва значително влияние върху крайните показатели.

Двигателите, които теглят най-много (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #8
    Некакъв ( преди 2 години )
    Пак реклама на немски миксери? Къде са американските мускули?
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Не ги покриват Меркел маже и лъже немците затварят Аец Казладуй щото "цапал" и ако могат и 10л. двг ще сложат
  • #6
    И.а ( преди 2 години )
    German power for the win.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Ти, германците не ги мисли! По-добре виж дали имаш билетче, че да те не глобят!
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Много ми е интересно тия големите немски двигатели над 3000 кубика как покриват Евро 6?
  • #3
    Бог ( преди 2 години )
    Това са подробности чадо,не издребнявай:))))
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    М279 AMG ? 1000нм. и то ограничени електронно.
  • #1
    Боже, боже.. ( преди 2 години )
    Коляновият вал не произвежда нищо. Той преобразува възвратно-постъпателното движение на буталата във въртеливо.Силата се създава от повишаването на налягането в цилиндрите вследствие на изгарянето на гориво-въздушната смес.
fallback
Последни