IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Tesla Model S счупи световния рекорд на 1/4-миля

Електромобилът е изминал 402 метра за 9,23 секунди

Всички знаят, че Tesla Model S е много бърз, дори когато не се движи в най-мощния си режим Ludicroius. Обновеният Model S Plaid е още по-бърз, като от Tesla твърдят, че тази версия ще ускорява от 0 до 60 мили (96 км/ч) за по-малко от 2 секунди. Това не е доказано, тъй като клиентите все още не са получили своите автомобили.


Tesla Model S


Ако това се окаже вярно, Tesla Model S Plaid ще бъде най-бързият сериен автомобил в света. Според изданието Drive Tesla Canada, което се позовава на анонимен източник, посоченото време е вярно, като то вече е постигнато в реални условия. Засега обаче няма потвърждение нито от Tesla, нито от някой друг.

Информацията сочи, че по-рано тази седмица Model S Plaid е постигнал 9,23 секунди на 1/4-миля (402 метра) на пистата в автоклуба Famoso Raceway в Бейкърсфийлд (Калифорния), като скоростта на финала е била 244.8 км/ч. Подробности не се съобщават, като не е ясно дали колата е била със стандартно оборудване, няма и видео на пробега.


Tesla Model S


В сайта на Tesla обаче се посочва, че Model S Plaid изминава 1/4-миля за 9,23 секунди при 249,4 км/ч, с което се потвърждава изнесената информация. Към момента официалният световен рекорд принадлежи на Dodge на Challenger SRT Demon - 9,65 секунди. Това време е постигнато от производителя и повтарянето му в реални условия е невъзможно.

Снимки: Drive Tesla Canada

0 от 500
  • #15
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 13 ( преди 4 седмици )
    Защо да не са обявили от Тесла, бе пич а трябва сега да излизат? На страницата за поръчки си го пише това, че за това време взима 400 метра! А Плейд + ще го минава за под 9 секунди! Това си го пише на страницата на Тесла!
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 12 ( преди 4 седмици )
    Кое скъпи модели да, останалите не? Не е ясно! Всички модели Тесла се зареждат на зарядните на Тесла! А Модел 3 е най-добър за дълъг път, защото зарежда най-бързо и харчи най-малко енергия!
  • #13
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    малко слухове и легенди май... новинарска сензация. Ако беше така - защо ще мълчат Тесла.. та те се хвалят с повечето неща още преди да са готови?! идеи? Второто нещо - ако Тесла са направили подобно нещо - то компании специализиращи във спортни електрички като Rimac трябва да фалират... силно ме съмнява...
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    до тоя отдолу... най-скъпите модели - да! Останалите - НЕ :)
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До тоя отдолу ( преди 4 седмици )
    Електромобилите също са елементарни за дълго пътуване! Проблем е че в България няма мрежа! В Европа не е проблем да се прекосява с Тесла! Колата зарежда за 15 минути ток за 250-300 километра, до следващата зарядна!
  • #10
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До тоя отдолу ( преди 4 седмици )
    Подкрепям напълно. Електроавтомобилите в момента са абсолютната алтернатива за града. Аз лично управлявам плъгин хибрид, зареждам в гаража за 9 ст./квтч и карам 40 км. градско на ток. Но на магистралата ДВГ = СВОБОДА!
  • #9
    7 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 4 седмици )
    Никой не оспорва, че пробегът на ДВГ с едно зареждане при високи скорости е по-голям от на електромобилите, обаче все повече хора си задават въпроса на каква цена е това зареждане. В ежедневието скоростта е ниска и понякога електромобилите имат еднакъв пробег с автомобилите с ДВГ. При това, точно при градско шофиране най-често можеш да се възползваш и да изпитваш удоволствие от ускорението. Тук електромобилите имат безспорни предимства, защото могат да регенерират енергията от ускорението.
  • #8
    1 rate up comment 2 rate down comment
    к. к. ( преди 4 седмици )
    Никой компетентен човек не оспорва тоталното преимущество на електроавтомобилите във тестовете за УСКОРЕНИЕ! Поради технологията си те са без конк_уренция и ще побеждават във всякакви тестове за ускорение. Проблемът им е, че при тия ускорения и максимални скорости над 150-160 км/ч. ПРОБЕГЪТ на електричките е повече от 3 ПЪТИ ПО-МАЛЪК от този на двигателите с вътрешно горене...
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 4 седмици )
    Щеше да е измама, ако останалите мереха по различен начин. Само че за да се сравняват круши с круши, Тесла е обявила времената като се мерят,СТАНДАРТНО на драг. Същото е и на четвърт миля. Всички измерват по стандартен начин, който е един и същ. Поне може да си спокоен, защото в момента в който излезе на пазара, ще ни засипят с лавина от клипове от независими източници, който ще потвърдят или ще отрекат тези 9,23 секунди. Въпрос на време е и в прекия и в преносния смисъл.
  • #6
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Хахахахаахахха ( преди 4 седмици )
    Ало, редакцията, ония ден пуснахте, че тесла мамели и давали това време не от 0 до 60мил.,ами от 6 до 60мил. Сега на кое да вярваме?