IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Водороден Hyundai постави рекорд сред електромобилите

Кросоувърът Nexo успя да измине 887,5 км с едно зареждане

Сериен кросоувър Hyundai Nexo, управляван от австралийския пилот Брендън Рийвс, постави рекорд по пробег с едно зареждане сред електромобилите. Той измина разстоянието от Есендън Фийлдс (предградие на Мелбърн) до градчето Броукън Хил, което е 887,5 км.

Hyundai Nexo


Рекордът беше отчетен от бордовия компютър на автомобила, чийто показания се разминават от тези на GPS-системата. Тя показва 903,4 км, докато според Google Maps разстоянието е 905 км. Във всички случаи, това е много повече от обявеният от Hyundai пробег от 666 км за този модел.

Пътуването на Рийвс е продължило 13 часа и 6 минути, като средната скорост е била 66,9 км/ч. За това време Hyundai Nexo е изразходвал 6,27 кг водород и е пречистил 449 100 литра въздух.


Hyundai Nexo


Предишният рекорд беше записан през 2019 година от френския въздухоплавател Бертран Пикар. Неговият Hyundai Nexo успя да премине 778 км с едно зареждане, което е със 109,5 кг по-малко от постижението на австралиеца.

Въпреки, че кросоувърът Nexo не е разпространен в Австралия, властите в столицата Канбера и териториите около нея използват 20 такива машини. В самия град има само една зарядна, а втора се строи в момента в столицата на щата Куинсланд - Бризбейн. Планира се появата на станции и в други градове.


Hyundai Nexo

Снимки: Hyundai

0 от 500
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 2 години )
    Дизел не е кола, а марка дрехи. Модния форум е след тоалетната вляво!
  • #19
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Zzzzzzzzzzzz ( преди 2 години )
    Неграмотни писачи. Според тях "компютър" е от женски род (тя) и разстоянието се мери в килограми (кг).
  • #18
    3 rate up comment 3 rate down comment
    TSLA ( преди 2 години )
    5. Водород основно сега се добива от метан... ми карай директно на метан тогава, от къв бяс цялата тая галимация6. Колата на ток те чака сутрин заредена. Водородната не. 7. Колата на ток можеш да я боднеш абсолютно навсякъде - от Шуко 3.5 кВт, през син монофазен CEE16A 7.4 кВт, трифазен черен 25А, трифазен на къмпинг CEE32А, зарядна станция 22kW AC и бързозарядна DC до 250kW. Водородната не. Има само един плюс и това са 5 мин. заряд срещу 30 мин. за електричка. Не си струва всичките минуси. Не ...
  • #17
    1 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 2 години )
    Яко е Нексото. Получаваш много техника за 60 хил. долара, което за водородна кола е нищо. Минусите са: 1. около 40 зарядни в Щатите, почти всичките в Калифорния. В България питах по бензиностанциите има ли водород - гледат като тровени от гъби. 2 Зареждането е бутилка уиски за кило водород - не е оферта. 3. Пистолета на минус 200 и незнам колко градуса ти залепва за ръката и почваш да тръскаш все едно сваляш термометър. 4. При ръчка смуче въздух от решетката и го вкарва в горивната клетка - тъпо
  • #16
    1 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 2 години )
    Ако говориш за P100D при -10 градуса и скорости до 130 минава 345. Същото упражнение при 20 градуса докарва 450 км с един заряд. Като сложиш малките джанти 19-ки, обаче, нещата отиват на 490. Стаа! В белия свят суперчарджърите са на 200-300 км и невинаги караш магистрала. Над 500 км си за самолет така или иначе.
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Рекорда на Тесла е 1078 км. цитирам "Рекордният пробег е дело на Клуба на собствениците на Tesla в Италия, които спретнаха 27-часов маратон, шофирайки Tesla Model S 100D със скорост от около 40 км/ч. Постижението е забележително, като според Мъск се дължи на избора на правилни гуми". Да ти го подчерта ли, 40 км/ч. Туше!
  • #14
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Само дето си сгрешил запетята, 24.7 kWh. Да не говорим, че водород вече се добива от неизползвани в момента ВЕИ. Справка, Германия.
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Направих малко сметки. С 6,27 кг. водород, този рекорд е изхабил 247 KWh енергия. Толкова съдържа зареденият в бутилката газ. Тесла Модел С изминава същото разстояние със същата скорост с окло 110% батерия, което са 110 KWh - 2,25 пъти по-ефективно. Тук обаче не влиза енергията за производство, пренос и зареждане на водорода, както и производството и преноса на ток за Теслата. Ако се сметнат и те, разликата става 4-5 пъти.
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 10: Да, дозарежда. Но рекордът на Тесла с едно зареждане е 1200 км. с подобно бавно каране. Просто благодарение на високата скорост на зареждане по-отпимално е да се кара с много висока скорост, около 150, и да се зарежда редовно за по 15 мин.
  • #11
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До #9И колко няколко пъти повече азотни окиси като Евро6 макс е 0.080 за дизели, а за бензинови 2005г е евро 4 макс 0.080 за бензинови. Това колко пъти отгоре е умнико?