Корейските производители Hyundai и Kia ще изтеглят за ремонт в сервизите си над 50 000 електромобила, продадени на вътрешния пазар. Проблемът е в програмното оборудване на управляващата електронна система, като той засяга три модела на двете марки, съобщава Reuters.
На ремонт отиват 40 000 електрически Hyundai Kona, произведени през 2019 и 2020 година, както и 10 000 от модела Hyundai Nexo. При Kia проблемът е открит при 1985 екземпляра от Soul. Засега не e ясно, дали сервизната акция ще засегне и други държави освен Южна Корея, както и няма официална информация за инциденти, предизвикани от дефекта.
За Kona Electric, който се появи на пазара през 2019 година, това е втората сервизна акция, след като по-рано няколстотин собственици на електромобила подадоха колективен иск срещу Hyundai за самозапалване на батериите. Тогава от компанията обновиха софтуера на 74 000 електромобила, като промениха алгоритъма за наблюдение на температурата на акумулаторите така, че да не се допуска прегряване.
Въпреки много проблеми, Kona си остава един от най-търсените модели на пазара. На хибридната и електрическата версия на модела се падат около 6% от общите продажби на корейската марка към момента.
Снимка: Hyundai