Кои са най-популярните автомобилни марки сред ползващите интернет хора в Европа? На този въпрос се опитаха да дадат отговор анализаторите от агенция Picodi.com, които изследваха търсенията за 64 марки през последните 4 години в системата на Google (на основа на използваните архивните данни на Google Keyword Planner).
Проучването обхваща всички държави в Европа с изключение на Андора, Малта, Монако, Сан Марино и Ватикана. На първо място се оказва марката BMW, която е лидер в 15 държави. Сред тях са Великобритания, Германия, Австрия, Унгария, Естония, Сърбия, Черна гора и Македония.
Втора по популярност е Mercedes-Benz. Те се оказва най-търсена в 10 държави, като сред тях са Португалия, Люксембург, Белгия, Русия, Албания и др. На трето място се нарежда Toyota, която е предпочетена в Латвия, Литва, Полша, Гърция и България.
Равен резултат отчитат Volkswagen и Tesla, които вече спорят на пазара на електромобили. Американският производител печели в Ирландия, Лихтенщайн, Норвегия и Швейцария, докато германският е на първо място в Испания, Италия, Беларус и Украйна.
Към автомобилите на Hyundai най-голям интерес проявяват в Чехия, Словакия и Исландия, докато в края на класирането се нареждат френските марки Peugeot и Renault, както и шведската Volvo. Peugeot е предпочетена от датчани и французи, Renault се търси най-вече в Турция, а Volvo - в Швеция.