В продължение на няколко десетилетия ГАЗ-21 Волга е най-престижният и мечтан масов автомобил отсам Желязната завеса. Но, както е характерно за съветското индустриално производство, той не предлага особено разнообразие като каросерии, оборудване, дори цветове. В Горкиевския завод са произведени общо 639 478 бройки между 1956 и 1970 година, когато на смяна идва следващото поколение (ГАЗ-24).
В последните години в Русия са особено модерни такива проекти, съчетаващи дизайна на ГАЗ-21 с по-съвременни автомобили - в случая BMW Серия 6. В тази статия обаче става дума за най-редките версии на оригиналната Волга
Парадоксално обаче, животът на "двайсет и единицата" не свършва тогава. Още близо десетилетие спреният официално модел продължава да се прави в т. нар. армейски ремонтни заводи. Тъкмо там започват да се появяват и първите по-екзотични версии. Други пък са допълнителни доработки след слизането от поточната линия. Така или иначе, ето една подборка на ZR на най-редките и непознати модификации на легендарната Волга.
10-те най-редки ГАЗ-21 (ГАЛЕРИЯ):
Едуард Молчанов е голямото име на съветския дизайн от 60-те години. Негови са някои от най-успешните товарни камиони - МАЗ, Урал, хеликоптерите Ми... През 1965 Моланов прави редизайн и на ГАЗ-21. Но от завода предпочитат да си спестят разходите по освежаването на модела, и вместо това изчакват появата на изцяло ново поколение пет години по-късно.
Молчанов впрочем е канен да работи за Ghia в Италия, но не получава разрешение от партийното ръководство.