В продължение на няколко десетилетия ГАЗ-21 Волга е най-престижният и мечтан масов автомобил отсам Желязната завеса. Но, както е характерно за съветското индустриално производство, той не предлага особено разнообразие като каросерии, оборудване, дори цветове. В Горкиевския завод са произведени общо 639 478 бройки между 1956 и 1970 година, когато на смяна идва следващото поколение (ГАЗ-24).
В последните години в Русия са особено модерни такива проекти, съчетаващи дизайна на ГАЗ-21 с по-съвременни автомобили - в случая BMW Серия 6. В тази статия обаче става дума за най-редките версии на оригиналната Волга
Парадоксално обаче, животът на "двайсет и единицата" не свършва тогава. Още близо десетилетие спреният официално модел продължава да се прави в т. нар. армейски ремонтни заводи. Тъкмо там започват да се появяват и първите по-екзотични версии. Други пък са допълнителни доработки след слизането от поточната линия. Така или иначе, ето една подборка на ZR на най-редките и непознати модификации на легендарната Волга.
10-те най-редки ГАЗ-21 (ГАЛЕРИЯ):
В западната традиция комбитата с две врати се наричат Shooting Brake, в памет за някогашните специални карети на благородниците с отделение за ловното оръжие.
Тази Волга няма нищо общо с британската аристокрация, разбира се - тя е самоделка на базата на пикап, направена в някой авторемонтен завод. Така се е налагало да компенсират недостига на затворени лекотоварни автомобили в Съюза.