Японският производител постепенно се разделя с V8 двигателите си. Вече е известно, че новото поколение на Land Cruiser остава бъде такъв мотор, като ще заложи на V6 мотор, който ще бъде и част от хибридна система. Сегашният Lexus LS също остава без V8, като се предлага с V6 с турбо или с допълнителна електрическа помощ.
Оказва се обаче, че в Toyota разработват нов 8-цилиндров мотор с две турбини, като патент за него е бил подаден още през миналата година. От чертежите става ясно, че при него двата турбокомпресора се намират в долната част, като по този начин подобряват времето за реакция на дроселната клапа.
Подробности от патента разкриват, че новият V8 ще се предлага и във вариант с една турбина. По-мощната от двете версия ще развива мощност от около 600 к.с., което е на нивото на германските спортни премиум-седани. Двигателят ще се появи при бъдещите автомобила на Lexus - LS F, LC F и IS F, които трябва да се конкурират с M-моделите на BMW.
Новият агрегат няма да се ограничи с луксозната марка на Toyota, а ще се поставя и на високопроизводителната версия на следващото поколение на пикапа Tundra. Така тя ще може да си съперничи с Ford F-150 Raptor и Ram 1500 TRX, като ще позволи на Toyota да възстанови господството си в легендарното състезание Baja 1000. През 90-те години японската марка тя печелеше състезанието, благодарение на версията TRD Truck Trophy.
Засега от Toyota не дават подробности за бъдещия мотор, но се очаква, че той ще дебютира през 2023 при фейслифта на Lexus LC.
Снимки: Toyota