fallback

Toyota Land Cruiser: историята на една офроуд легенда

Родена по поръчка на американското командване и с цената на явна кражба, 70 години по-късно тази кола продължава да ни удивлява

Историята на един от най-прославените японски всъдеходи всъщност започва от... американската армия. През 1950, в разгара на Корейската война американското командване търси начини да осигури достатъчно мобилна техника на съюзниците си в Южна Корея. Япония, която по това време все още е окупирана от американците, изглежда най-подходящата производствена база от гледна точка на логистиката. Щатското военно командване подтиква японските производители да разработят свои офроуд модели, като им гарантира достатъчно поръчки.     

        "Разработването" се оказва съвсем проста работа - в Toyota просто творчески изкопират доказано успешния Willys Jeep, и са готови с проекта си още в началото на 1951. Японската машина носи името Toyota Jeep BJ, и се задвижва от 3.4-литровия редови мотор тип В на компанията. Японската полиция бързо оценява качествата му и го избира за основен патрулен автомобил.

Твърде скоро обаче Toyota Jeep BJ попада под прицела на юридическия отдел на Willys. Американската компания с основание се оплаква от употребата на името Jeep, което е явно нарушение на запазената й търговска марка. Няма проблеми, отвръщат от Toyota, и просто прекръстват модела си на Land Cruiser - "наземен кръстосвач". Така през 1954 се ражда този емблематичен модел.          Историята на Toyota Land Crusier (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Общо взето днес Тойота е най-инженерната компания,която задава посоката - така разработи и патентова първите хибриди и до ден днешен ги прави най-добре, зададе посоката,сега всичкикопират точно хибридите,а всички спорат дизелите.Тойота първа спря дизела от леките коли. Тойота продава 2-ро поколение водородни хибриди, германците още не са чували за това, БМВ и Мерцедес се провалиха с гръм и трясък в тези модерни технологии и БМВ направо започна да си плаща на японските инженери от Тойота.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Преди 80 години какво е било въобще не е важно, важното е ,че през 80-те и 70-те години на 20 век,та до днес Тойота предлагат свои инженерни реения,които са най-здрави и от най-технологичните в света. А в 21 век Тойота е компанията с най-много иновации в автомобилостроенето и с най-много патенти. Тойота е компанията,която произвежда най-добрите хибриди, тя първа ги започна, после всички я копират, Тойота зададе и водородните хибриди, няма конглокенция освен Хонда и Хюндай. БМВ направо си плащат.
  • #2
    до 1 ( преди 3 години )
    Според мен това не е съвсем вярно. Моделът Toyopet се появява чак през 1955 и няма как да е послужил за основа на прототип от края на 1950. По това време пътническият модел е Type SD, с еднолитров двигател, който е директно копие на агрегата Adler Trumpf Junior от 30-те - просто са го разглобили и прекопирали всички компоненти. В рамното шаси на SB също няма никаква авторска инженерна работа, просто съчетание от две американски концепции
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Едно малко уточнение. Когато първоначалния прототип е представен на тогавашната национална японска полиция NPR, той е бил с шаси на японския камион тип SB, с 3,4 литров тип B шест цилиндров редови двигател и амортисьори от автомобила Toyopet. Нямало е нищо общо с Willys. NPR обаче предпочитат познатия лиценз на Митсубиши за Willys и за да се ускори началото на проекта, предпочитат него.
fallback
Последни