fallback

Toyota Land Cruiser: историята на една офроуд легенда

Родена по поръчка на американското командване и с цената на явна кражба, 70 години по-късно тази кола продължава да ни удивлява

Историята на един от най-прославените японски всъдеходи всъщност започва от... американската армия. През 1950, в разгара на Корейската война американското командване търси начини да осигури достатъчно мобилна техника на съюзниците си в Южна Корея. Япония, която по това време все още е окупирана от американците, изглежда най-подходящата производствена база от гледна точка на логистиката. Щатското военно командване подтиква японските производители да разработят свои офроуд модели, като им гарантира достатъчно поръчки.     

        "Разработването" се оказва съвсем проста работа - в Toyota просто творчески изкопират доказано успешния Willys Jeep, и са готови с проекта си още в началото на 1951. Японската машина носи името Toyota Jeep BJ, и се задвижва от 3.4-литровия редови мотор тип В на компанията. Японската полиция бързо оценява качествата му и го избира за основен патрулен автомобил.

Твърде скоро обаче Toyota Jeep BJ попада под прицела на юридическия отдел на Willys. Американската компания с основание се оплаква от употребата на името Jeep, което е явно нарушение на запазената й търговска марка. Няма проблеми, отвръщат от Toyota, и просто прекръстват модела си на Land Cruiser - "наземен кръстосвач". Така през 1954 се ражда този емблематичен модел.          Историята на Toyota Land Crusier (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #14
    ПЕРНИК ( преди 11 месеца )
    До всички *разбирачи* в автомобилите - САЩ са откраднали Технологии от руски инженери .
  • #13
    Смотаняци ( преди 2 години )
    Toyota от доста време използва двигатели на BMW .повечето японски автомобили използват електроника на Bosch и компоненти на ZF. Серийните им двигатели са архаични немогат да покриват екологичните норми, затова използват немски и френски дизели. Инфинити над 10 години използва двигатели на рено v6.На старите нисани примерно 2000 г. 3.0D.i нафтовата помпа е Bosh .
  • #12
    сепуко харакири ( преди 2 години )
    В историята на японското автомобилостроене има три неща, кражби, кражби и пак кражби.А на разбирача отдолу да му кажа, че световният лидер в автомобилна електроника се нарича Бош.Една много авторитетна японска фирма, която заедно с други японски фирми като Хела, Осрам, Варта са на върха на японската индустрия.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Като говорим за нови технологии всички знаем какво е японска електроника и какво германска? Едното е световния номер 1,а германската почти не съществува. Фактът е ,че самите германски марки ползват японска електроника. В 21 век, векът на електрониката японците са пълновластни господари на новите технологии. Просто електрониката измести *** и менгемето като основа на автомобила. Въпреки че и механично японските автомобили са по-здрави от германските поне от 50 години насам.
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Докато в Япония се ползват автобуси,камиони и автомобили на водород хибридни, тук в Европа върхът на технологията спира с Ман на метан! Технологична бездна!
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Какво трябва да се утвърждават японските марки??? Тйота е най-утвърдената марка в света не само като продажби, не само като здравина, ами и като пазарна капитализация,а тя включва далновидността на компанията, предлаганите технологии, иновативността и др. показатели. Общо взето тези,които трябва да се доказват са германските марки,защото са поне 15 години назад технологично зад японските марки. Пак ще споделя - в Япония масово се ползват автобуси на водород хибриди, тук в Европа върха на техни ...
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Мазда предтави фундаментално нов двигател бензинво ,който работи с компресия. Инфинити-Нисан представиха двигател в променлива компресия. Германците абсолютно нищо ново не са представили от десетилетия като задвижване. Общо взето са се окопали в морално остарелите бензинови и дизелови двигатели, докато не ги уловиха в измама именно с дизелови двигатели. Оттогава чинно си плащат на Санио да им разработват и доставят батерии за електрички.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Хахахахахаха, всички модерни автомобилни технологии идват от Япония! Това не ти е 60-те години на 20 век. Сега вече най-много патенти имат японците и всички фундаментални автомобилни технологии идват от Япония,а германеца копира с 10-15 години закъснение,както първо стана с Хибридите, както сега става с водородните хибриди, където БМВ след провала на собствените си инженерни разработки плаща на Тойота за да има свой водороден модел! Мерцедес също се провалиха. Мазда представи фундаментално нов
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Кой какво копира не знам, уж да пестят от разработки, а като гледам цените на колите, накрая пак ние го отнасяме. Всички са маскари, нямат наяждане.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Защо тук никой не коментира как са копирали германците колите си и в частност фолксваген, първата им кола Костенурката е копирана Татра. Фолксваген Костенурка или бръмбар не е авторска инженерна работа на германски инженери,а прекопирана чешка кола. Хитлер окупира Чехословакия и забранява Татра да произвежда колите си за сметка на Фолксваген.
fallback
Последни