IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Обречени ли са субкомпактните автомобили в Европа?

Суперминитата ще поскъпнат два пъти при новите екостандарти, но има и решение на проблема

Субкомпактните автомобили (известни още като сегмент В или супермини) са умираща порода на пазара в Европа, въпреки че в някои държави все още са на първите места по продажби. Те обаче постепенно биват изтласквани от малките кросоувъри, които привличат все повече клиенти.


Renault EV


През 2020 година на Стария континент са продадени 2,25 млн. автомобила от В-сегмента, което показва, че той все още е много важен за производителите. Положението обаче е на път да се промени, тъй като при новия екологичен стандарт Еuro-7, който влиза в сила през 2025 година, малките коли с двигател с вътрешно горене ще поскъпнат значително.

Според главния изпълнителен директор на Renault - Лука де Мео, тези превозни средства ще бъдат нерентабилни, но все пак има изход от положението. Топ-мениджърът е категоричен, че всеки двигател с вътрешно горене ще има нужда от филтър за твърди частици, съдържащ платина, родий и други скъпи метали, а това ще увеличи цената на автомобила.

"Няма значение дали говорим за Clio, струващо 15 000 евро, или за Mercedes S-Class за 120 000 евро. Разбира се, при S-Class филтърът е по-голям, но в процентно изражение спрямо цената на автомобила той излиза по-евтино и клиентът може да си го позволи. Затова и животът на компаниите, произвеждащи малки автомобили, ще става много труден", коментира Де Мео пред британското издание Autocar.

Шефът на Renault допълни, че при новия екологичен стандарт суперминитата може да удвоят цената си. Затова и единственото решение в случая е тяхната електрификация, тъй като цената на батериите спада с около 10% на година. Съответно, малките коли се нуждаят от малки батерии и така те са по-евтини от семейните електрически автомобили.

"Наближава моментът, в който двете криви - растящата на малките коли и намаляваща на електрическите ще се пресекат. Тогава автомобилите на ток ще станат още по-достъпни и жизненоважни в Европа", каза още Де Мео.

Снимка: Renault

0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    До № 9 нещо много не си осведомен защото пишеш абсолютни глупости. Ако беше по-запознат щеше да знаеш,че държавното участие е едни мижави %%%-ти и това въобще не е гаранция за оцеляване. Пишеш за концерн от световна величина за който въобще си нямаш на идея какво произвежда,като колите са само видимата част.
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    До №11 не четеш с разбиране и за това пишеш неверни неща,пише: ....цените на батерийте спадат с по 10% на година та в един момент кривите на автомоблите с ДВГ ще се пресекат,като тази на ел. колите ще продължи нагоре,а тази на тези с конвенционалена ДВГ ще расте заради все по-скъпите благородни метали използвани в катализаторите за постигането на екологията.В този ред на мисли едните ще поевтиняват а другите все по-скъпи и по-скъпи.
  • #8
    10 rate up comment 2 rate down comment
    М да а ( преди 1 седмица )
    От доста време обясняват как електрически коли и ДВГ ще се изравнят по цени, но този най-после призна че ще е за сметка на двойното поскъпване , а не заради поевтиняване на ел- колите.
  • #7
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    2008 и Captur не са ли едни от най-продаваните автомобили или автора се е объркал пак?
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    производителят на... ( преди 1 седмица )
    жълтото горе, с на капака, е отдавна обречен! спасяват го ежемесечните финансови инжекции от френската държава...докога ли?
  • #5
    5 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Явно процесите с електрификацията ще се ускорят. В Германия християн-демократите вероятно ще загубят изборите от зелените ще спечелят, а те са още по-радикални. Ама там няма нормален, който да участва, тъй че който и да спечели, все е лошо. Очевидно, ще трябва да се подготвяме за живот без коли и със скъп ток, добиван от кой знае какво. Или поне ние да излезем от ЕС.
  • #4
    6 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Масово тези с лизинг нямат чисти 20к на ръка. Иначе харесвам колите, но не и грижите за тях. Никога вече няма да се мина с лизинг. Плащаш като поп и на паркинга на Билла ти одраскват колата. Робувам на колата и заради нея няма пари за билет за ексглокзия в чужбина. На старо ако беше нямаше да ми пука толкова.
  • #3
    7 rate up comment 4 rate down comment
    RD ( преди 1 седмица )
    Ще заменят двигателя с вътрешно горене с двигател с външно горене (както при Тесла) и готово!
  • #2
    13 rate up comment 0 rate down comment
    До 1 ( преди 1 седмица )
    То в цяла Европа не само при нас още десетилетия ще се търкалят ДВГтата включително дизели освен в част от най-богатите и големи градове където пък могат да си позволят електромобили и хибриди
  • #1
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Лъжа е това че ще поскъпнат двойно най-малкото хибрид Ярис или Клио не е двойно по-скъп от нехибриден ДВГ модел с подобно ускорение