Японският производител Toyota започна тестове на състезателната версия на хечбека Corolla Sport, която е оборудван с 3-цилиндров бензинов турботомотор 1.6, работещ на водород. Машината се готви за първото си сериозно изпитание - 24-часовата надпревара NAPAC Fuji Super TEC, стартираща на 21 май.
Хечбекът ще се състезава за тима на ORC Rookie Racing и въпреки, че беше конструиран в много кратки срокове и конструкцията му още не е проверена напълно, сред пилотите, които ще участват с него още в първото му състезание, е президентът на Toyota - Акио Тойода. През май той ще навърши 65 години, но това явно не го притеснява, още повече, че отборът что Rookie Racing е лично негов, като той се състезава под псевдонима Моридзо.
В изпитанията на автомобила участва и професионалният пилот Хироаки Исиура, според когото машината почти не се отличава от стандартните коли с двигател с вътрешно горене. На свой ред Акио Тойода е категоричен, че именно автомобилните състезания са мястото, на което водородните технологии могат да покажат истинските си възможности.
"Много хора в Япония свързват водорода с взривове. Това е причината, поради която реших да участвам в състезанието и да покажа, че този автомобил е напълно безопасен", обясни шефът на Toyota.
Първоначално, в компанията са имали намерение да направят автомобил, който да може да работи както на бензин, така и на водород, но заради огромните трудности при поставянето на такъв агрегат са се спрели само на втория вариант. Задвижването на водород има огромни предимства пред бензина, защото изгарянето става по-бързо. Това позволява по-бърза реакция на мотора и наличие на висок въртящ момент още в ниските обороти.
Състезателната Toyota използва системата за задвижване на четирите колела от хот-хеча GR Yaris 4WD, като тя е доработена според изискванията на състезателните серии Super Taikyu.
Снимки и видео: Toyota