Цветът на автомобила е сред важните характеристики при неговата продажба, при това не само като нов, но и втора употреба. Мнозина, например, смятат, че всеки иска червена кола и е готов да плати допълнително за нея, но дали наистина е така?
Според изследване на iSeeCars нещата стоят малко по-различно. Проучването обхваща продажбите на 6 милиона автомобила, произведени през периода 2017-2020 година, като показва най-добрата и най-лошата им стойност при препродажба. За основа е взет техния цвят и се оказва, че нещата са малко по-различни от това, което си представят хората.
Проучването показва, че жълтите превозни средства държат най-висока стойност от всички цветове. Средната амортизация за тригодишен автомобил е 37,6%, докато при жълтите автомобили тя е едва 20,4%.
Изненадващо на второто място се подрежда бежовия цвят, който също не е сред най-популярните на пазара. При него амортизацията е 22,8% за 3 години, докато третата позиция в класацията заема оранжевото, което губи 27,1% за същия период.
Зеленото се оказва на четвърто място, като автомобилите в него губят 31,3% от цената си при препродажба. След него е сивото със спад от 36,4%, докато прословутото червено е на 6-о място с 36,9%. То все пак е над средната стойност за индустрията - 37,6%.
Що се отнася до двата най-популярни цвята - бяло и черно, те са точно под средната стойност, съответно с 38 и 38.4%. Най-зле се представя златистият цвят, при който показателят след 3 години е 45,6%. Непосредствено преди това се нареждат кафявото с 42,1 и лилавото с 41,2%.
Трябва да се отбележи, че стойностите до голяма степен се влияят и от сегмента на автомобила. Например кабриолетите обикновено запазват най-високи стойности при препродажба, независимо от цвета. При пикапите и всъдеходите бежовото и сивото се продават добре, докато жълтото дори не влиза в списъка. Синият цвят пък е най-подходящ за миниванове.