fallback

Volkswagen ще променя представата за електромобила

Бъдещият флагман Trinity залага на напълно различна стратегия

Концернът Volkswagen едва започна да атакува пазара на електромобили с новото си семейство ID, но вече работи и върху негов заместник. Това ще бъдат модели с нулеви вредни емиии, изградени на платформата SSP (Scalable Systems Platform), като техен флагман ще бъде аналог на Tesla Model 3. Той ще се продава под марката VW и засега е известен като Project Trinity.

Новият модел ще промени напълно сегашните разбирания за покупка и притежание на електромобил. За първи път той беше споменат през февруари тази година, а през март концернът анонсира появата на платформата SSP, на която ще построи 80% от бъдещите си електромобили.

Внедряването на новата архитектура е планирано за 2024 година заедно с новата фирмена операционна система VW OS 2.0, която ще стане основен инструмент за връзка между производителя и потребителя. Така за дилърите ще остане единствено техническото обслужване и евентуалните ремонти по електромобила.

Trinity е кодовото име на бъдещия флагман на Volkswagen, но по данни на британското издание Autocar, това няма да бъде нито най-големият (дължината на кросоувъра ID.4 е 4,6 метра), нито най-скъпият в гамата. Моделът ще излезе на пазара през 2026 година, като вероятно ще получи различно име и ще струва 35 000 евро. Горе-долу за толкова сега се предлага VW ID.3 в средно ниво на оборудване.

При Trinity подходът към клиента ще бъде напълно различен. Той ще може да избира единствено капацитета на батерията, цвета на каросерията и дизайна на колелата. Всичко останало ще бъде максимално стандартизирано, което ще позволи намаляване на стойността на производство. То ще се извършва в главния завод на VW във Волфсбург.

Цялото програмно оборудване на автомобила ще се обслужва от разстояние, като собственикът (или наемател) на машината ще може да активира или деактивира различните системи и функции. Това означава, че колата ще бъде оборудвана с всички технологии, но за да ги ползва, собственикът ще си плаща.

При старта на продажбите автопилотът на новия електромобил ще бъде от второ ниво по класификация SAE, което означава постоянен контрол от страна на водача. Системата обаче е така проектиране, че след време да може да реализира четвърто ниво, тоест пълно изключване на човека от процеса на управление. Тази система ще бъде активирана от разстояние, когато законодателството позволи нейното използване.

Самата машина ще се позиционира като седан със средни размери, като ще използва формулата при показания наскоро Mercedes-Benz EQS. Това е необходимо за постигане на добри аеродинамични характеристики и повишаване на пробега. Както Trinty, така и останалите модели на платформата SSP ще получат акумулатори от ново поколение, които ще осигуряват по-голяма пробег и ще се зареждат по-бързо.

Идеята на Volkswagen е флагманът Trinity да не привлича с цена и размери, а с напълно нов подход към производството и продажбата на електромобили. В концерна са убедени, че това ще успее благодарение на лоялността на европейските клиенти на марката. Сега те купуват хечбека ID.3, въпреки някои проблеми с качеството при първата партида. В момента това е третият по популярност електромобил в Европа за първото тримесечие на годината, като от него са продадени 11 772 бройки. Лидер е Tesla Model 3 с 31 200 единици, а на второ място е Renault Zoe - 12 600.

Снимки: Volkswagen, Autocar

fallback
  • #18
    Пропов ( преди 2 години )
    Европейците не са реднеци. Малко по образовани, начетени и умни са. Та европееца не обича много революциите , а предпочита еволюцията на изпитаните и доказали се във времето неща. Само сравнете мениджърите на Тесла и ФВ и приципите на който седят тези компании, историята им(кой колкото я има) и ще си обясните защо на едните се вярва, а на другите се им гледат сеира.
  • #17
    carpe_diem ( преди 2 години )
    Значи 8 или 9 години се пада след Mодел 3 ще искарат нещо с неговите характеристики, браво! :D
  • #16
    Все тая ( преди 2 години )
    Брех ама тоя сайт е супер готин. Няма никаква цензура. Щом и м*аймуна се налага да се цензурира. Ей ама друго си е свободата на словото.
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Де да бяха само автомобилите виновни за замърсяването на планетата!! В Тихия океан има няколко изкуствени острова от пластмасови отпадъци, най-големият от тях е с дължина около 300 Триста мили /близо 600 км./ - по-дълъг е от България по диагонал!! Та Грета си е права!
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    #13, при нас ще отнеме време, но в Западна европа след по-малко от 10 години могат да живеят по съвсем различен начин. Младите там са много еко ориентирани. Да не мислиш, че Грета падна от небето - тя си е инструмент за налагане на тия ценности и очевидно постигнаха с нея сериозен успех. Пак повтарям, не знам дали е лошо, просто за мен е ограничаващо, въпреки, че не ми трябва кола. Моята я ползвам в събота да напазаруваме за седмицата и ходим 3-4 пъти годишно на почивка.
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Хаха къде прочете че Фав са 2инпк ефективност след Тесла?? Я посочи източник че във всички сравнения досега са много зле и са далече след Тесла че и след корейците дкри
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Фенчетата на Хyйлукс още не могат да се оттърсят от шока, че VW не само имат едросерийно производство на електромобили, но и че са твърдо на второ място след Тесла като ефективност, термично управление на батериите и цена. А любимата им марка неохотно показва далечни концепции и вяли обещания за solid state батерии, докато продава единични бройки от "високотехнологичните" си водородни коли със 120 к.с. на 2 тона тегло.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Много вярно са усетили къде им е силата - в сляпо вярващите на Ваг клиенти. Електричните им ID 3 и 4 са на ниво на китайски че и по зле обаче заблудени те ги купуват. В Ел колите Ваг са много назад и скоро няма да наваксат но тая сляпа вярност на феновете им може и да ги спаси. Ще видим..
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Компания, която се носи на лаврите на журналистите. Но като покараш малко и ти става ясно...
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    #7, мисля, че цените не трябва да ни вълнуват повече. Вчера четох концепция за прилагане на зелената сделка в ЕС и въобще всичко е планирано "as a service". Идеята им е да няма собственост, а да се ползва срещу заплащане. Вероятно затова цените на колите ще вървят нагоре - за да е невъзможно да си купиш, а да я наемаш. По принцип моделът не е лош, но отнема чувството за независимост. На мен не ми харесва, но рано или късно ще стигнем до там.
fallback
Последни