fallback

Volkswagen ще променя представата за електромобила

Бъдещият флагман Trinity залага на напълно различна стратегия

Концернът Volkswagen едва започна да атакува пазара на електромобили с новото си семейство ID, но вече работи и върху негов заместник. Това ще бъдат модели с нулеви вредни емиии, изградени на платформата SSP (Scalable Systems Platform), като техен флагман ще бъде аналог на Tesla Model 3. Той ще се продава под марката VW и засега е известен като Project Trinity.

Новият модел ще промени напълно сегашните разбирания за покупка и притежание на електромобил. За първи път той беше споменат през февруари тази година, а през март концернът анонсира появата на платформата SSP, на която ще построи 80% от бъдещите си електромобили.

Внедряването на новата архитектура е планирано за 2024 година заедно с новата фирмена операционна система VW OS 2.0, която ще стане основен инструмент за връзка между производителя и потребителя. Така за дилърите ще остане единствено техническото обслужване и евентуалните ремонти по електромобила.

Trinity е кодовото име на бъдещия флагман на Volkswagen, но по данни на британското издание Autocar, това няма да бъде нито най-големият (дължината на кросоувъра ID.4 е 4,6 метра), нито най-скъпият в гамата. Моделът ще излезе на пазара през 2026 година, като вероятно ще получи различно име и ще струва 35 000 евро. Горе-долу за толкова сега се предлага VW ID.3 в средно ниво на оборудване.

При Trinity подходът към клиента ще бъде напълно различен. Той ще може да избира единствено капацитета на батерията, цвета на каросерията и дизайна на колелата. Всичко останало ще бъде максимално стандартизирано, което ще позволи намаляване на стойността на производство. То ще се извършва в главния завод на VW във Волфсбург.

Цялото програмно оборудване на автомобила ще се обслужва от разстояние, като собственикът (или наемател) на машината ще може да активира или деактивира различните системи и функции. Това означава, че колата ще бъде оборудвана с всички технологии, но за да ги ползва, собственикът ще си плаща.

При старта на продажбите автопилотът на новия електромобил ще бъде от второ ниво по класификация SAE, което означава постоянен контрол от страна на водача. Системата обаче е така проектиране, че след време да може да реализира четвърто ниво, тоест пълно изключване на човека от процеса на управление. Тази система ще бъде активирана от разстояние, когато законодателството позволи нейното използване.

Самата машина ще се позиционира като седан със средни размери, като ще използва формулата при показания наскоро Mercedes-Benz EQS. Това е необходимо за постигане на добри аеродинамични характеристики и повишаване на пробега. Както Trinty, така и останалите модели на платформата SSP ще получат акумулатори от ново поколение, които ще осигуряват по-голяма пробег и ще се зареждат по-бързо.

Идеята на Volkswagen е флагманът Trinity да не привлича с цена и размери, а с напълно нов подход към производството и продажбата на електромобили. В концерна са убедени, че това ще успее благодарение на лоялността на европейските клиенти на марката. Сега те купуват хечбека ID.3, въпреки някои проблеми с качеството при първата партида. В момента това е третият по популярност електромобил в Европа за първото тримесечие на годината, като от него са продадени 11 772 бройки. Лидер е Tesla Model 3 с 31 200 единици, а на второ място е Renault Zoe - 12 600.

Снимки: Volkswagen, Autocar

fallback
  • #8
    край ( преди 3 години )
    Господарите на света правят колите електрически по две основни причини:1. за да станат колите скъпи и недостъпни за масовия човек. Да няма трета употреба. Така колите ще са малко и ще се разтовари света - ще е нужна по-малко инфраструктура и ще е добре за екологията.2. за да не се правят от немците. Бизнеса с ел колите ще е на САЩ, Китай, Корея, Франция. Германците ще правят някакви бутикови и луксозни ел. коли с чужди батерии. Загубата на втората световна война си им тежи още.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Много ме кефят как градят стратегия върху очаквания... Смятат че за след 4 години батериите ще са по-евтини , с по-голям заряд, и ще има чипове за всички....
  • #6
    none ( преди 3 години )
    Иначе на фона на 70К лв. за поредният голф който ще изкарат (а и предвид цените на масовите модели напоследък), дизелово Ауди Q7 вече ми изглежда като оферта ;))). Въпросът е докога ще може да се кара ...
  • #5
    none ( преди 3 години )
    Маркетинг и реклама. Истината е че текущата им платформа на която правят ID.x я направиха по подобие на Голфовите платформи които си произвеждат, само за да открият че с нея са 10 години зад Тесла като възможности. И сега ще правят нова такава, но вече с повече копиране от Тесла. Иначе за лоялността на клиентите им са прави (и нормално предвид че клиентите им са предимно на средна + възраст, което донякъде обяснява покупката на голфовите кутии за обувки или карикатурният дизайн на Шкода СУВ).
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    ВАГ винаги показват интересни прототипи после в магазина идва голф с фейслифт.
  • #3
    Хихи ( преди 3 години )
    Стандартизират, като при Тесла Модел 3! Без всякакви различни екстри! Всички са оборудвани максимално, екстра ти е само теглич или без и възможностите на автопилота! Всичко друго е едно и също във всички модели!
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Е, то с цена няма как да привлича.
  • #1
    Хахахаха ( преди 3 години )
    Това е Project тинтири-минтири!
fallback
Последни