fallback

Шефът на Rimac показа колко е бърза хиперколата им

Дори с 85% от възможностите си електрическият C_Two нямаше проблеми срещу Porsche Taycan Turbo S (ВИДЕО)

Разработването на изцяло електрическа кола отнема много време, особено ако тя е с четири мотора и четири скоростни кутии. Хърватският производител Rimac Automobili представи своята хиперкола още през 2018 година, като оттогава проектът продължава да се развива, за да стигне до серийно производство.

Основателят и главен изпълнителен директор на компанията Мате Римац публикува ново видео, в което показва автомобила в действие на изоставено летище. 33-годишният хърватски предприемач лично тества производствен прототип, който разполага с 85% въртящ момент от истинските възможностите на хиперколата.

Прототипът е напълно хомологиран, като е подложен на изпитание за изминаване на 1/4-миля. Първото време, което той записа, е 8,95 секунди при 251,2 км/ч максимална скорост. С все още студени гуми хиперколата ускори от 0 до 100 км/ч за 2,42 секунди, но след няколко опита постигна 2,33 секунди и 8,94 секунди на 1/4-миля при 249,7 км/ч.

Самият Римац определи ускорението до 100 км/ч от място като "доста лошо", въпреки че са малко колите, които да могат да се похвалят с подобно постижение. Хърватинът обаче е категоричен, че производствената версия ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 1,85 секунди и ще развива 412 км/ч.

Подобни характеристики се постигат благодарение на четирите електромотора със съвкупна мощност 1914 к.с. и 2300 Нм въртящ момент. И за да се демонстрират качествата на хиперколата, тя беше изпробвана накрая срещу Porsche Taycan Turbo S. Въпреки бавната си реакция на старта, Римац успя да компенсира загубеното и спечели двубоя на 1/4-миля с 8,94 секунди при 256,2 км /ч на финала.

Цифрите са наистина сериозни, още повече че прототипът няма система за контрол при изстрелване (лаунч-контрол), която ще се поставя на серийния модел. Затова и Римац е убеден, че производствената машина ще бъде най-бързо ускоряващият автомобил на света, като ще изпревари Bugatti Chiron, Tesla Model S Plaid + и Aspark Owl.

Снимка и видео: RimacAutomobili / YouTube

fallback
  • #13
    Георги ( преди 3 години )
    Тоя като и варти копчета трака като на баба ми пералнята перла
  • #12
    Пич ( преди 3 години )
    Аре стига с тез ускорения вече ве.Тази кола,само ще се ускорява от място ли?!Важното е как се държи на пътя,как е на завоите,как е с безппасноста.То ако е само ускорение,ще докарат един Top Fuel Dragster и ще смачка този електрокар като ***!
  • #11
    Ограмотител ( преди 3 години )
    Управление на потеглянето!!! Launch control на английски.
  • #10
    пенеп ( преди 3 години )
    Бугати ще ги купуват ли в крайна сметка? - обратното, ФВ ще "подарят" Бугати на Римак за да купят още проценти от тях.... Поне такива бяха слуховете....
  • #9
    sameman ( преди 3 години )
    Бугати ще ги купуват ли в крайна сметка?
  • #8
    до #3 ( преди 3 години )
    това е щото си нямаш хал-хабер от физика и математика!УСКОРЕНИЕТО Е ВТОРА ПРОИЗВОДНА ОТ СИЛАТА!!!Ще рече: не конете са важни, а въртящия момент!!!
  • #7
    Car guy ( преди 3 години )
    Браво на Мате Римац. Лично аз не съм най-големия фен на колите му, но евала, че в една балканска държава създаде конглокенция на най-големите.
  • #6
    Кънчо ( преди 3 години )
    Аз не разбрах, в серийния модел ще има ли система за контрол на кацането, след като ще има система за контрол на изстрелването?
  • #5
    .... ( преди 3 години )
    система за контрол при изстрелванеГосподи- моля те, вземи си вересиите. Не мога да го чета повече този сайт- глупост след глупост при превода от чужди сайтове.
  • #4
    CroDriver ( преди 3 години )
    Не е кола, а интергалактически унищожител. Силовите полета нямат аналог в буталния свят. Може би само в реактивния.
fallback
Последни